• Jmsl

    Om ni börjar 16.00 när lämnar ni era barn på förskolan?

    Ni som börjar 16.00 och ska jobba natt , när lämnar ni era barn på förskolan den dagen ? Min sambo slutar 17 så vi hinner inte byta av varandra och jag ska börja jobba natt nu, vad jag hört så ska man komma senast 09 för att kunna vara med i verksamhetens planering osv men hur gör ni? 

  • Svar på tråden Om ni börjar 16.00 när lämnar ni era barn på förskolan?
  • Funderar81

    Antingen på morgonen som vanligt eller på förmiddagen så de får lunch på dagis och så jag hinner sova lite före jobb. Sover bäst omkring middagstid.
    Ska sägas att det är absolut flexibelt när jag lämnar, bara fsk vet det före kl 9 (bor i Danmark).

  • Elin P

    Jag jobbar natt och om det är första natten jag ska jobba behöver jag sova på förmiddagen den dagen jag ska gå på. Min man brukar då lämna på fsk klockan 6.30 och jag hämtar då jag vaknat vid 13-14 tiden. För mig funkar det inte att gå och lägga mig senare på dagen eftersom jag inte säkert kan somna då. Jobbar jag flera nätter får min man lämna på morgonen och jag hämtar sent på eftermiddagen då jag vaknat.

    Det är en självklarhet för mig att man ska ha rätt att sova tillräckligt även om man jobbar natt.

    Om jag skulle jobba kväll eller tex gå på möte kl. 16 så lämnar jag vid 15.30 så jag hinner till jobbet/mötet.

Svar på tråden Om ni börjar 16.00 när lämnar ni era barn på förskolan?