• Anonym (Sarah88)

Måste jag invänta starkare plus?

Är 1-4 dagar efter BIM, vet inte exakt då ägglossningen blev förskjuten av nån anledning så vet inte på vilken dag den var på men testade jätte svagt knappt synbart för 6 dagar sedan. Idag ser strecket ut såhär, de är rfsu testa ofta sticka. Måste strecken bli lika starka? Behöver jag fortsätta testa? Tycker de är oerhört stressande att testa och tyda strecken från dag till dag och få för sig att de är för svagt osv. 

• Svar på tråden Måste jag invänta starkare plus?
  • Anonym (mm)

Vet att det är skitjobbigt rent ut sagt men det bästa är om du väntar några dagar och sen tar ett digitalt. Alla får inte starka plus ibörjan. Jag fick det men fick missfall ett par dagar senare ändå så styrkan på plusset säger inget om det inte skulle minska drastiskt. 

• Anonym (Sarah88)
    Anonym (mm) skrev 2023-01-31 10:13:23 följande:

Vet att det är skitjobbigt rent ut sagt men det bästa är om du väntar några dagar och sen tar ett digitalt. Alla får inte starka plus ibörjan. Jag fick det men fick missfall ett par dagar senare ändå så styrkan på plusset säger inget om det inte skulle minska drastiskt. 

Ja jag kanske gör så. Jag har haft ett MF förut men då plussade jag först i v 7, visste inte att jag var gravid, då var testerna starka helatiden trots att graviditeten avstannat i v 6 fick jag veta i v 9 på ultraljud så jag förstår att man inte alltid kan utlösa något av starka eller svaga plus. Funderar på att sluta testa helt, har tre barn och har aldrig hållit på så med någon av dom, bara tagit något test sen nöjt mig men man blir mer orolig med tiden tydligen och av att läsa på forum 🙈
  • Syskonförsök

Men nej du behöver inte fortsätta testa!! 

du är gravid! 

GRATTIS!!! Njut av det och blir det missfall så blir det, inget testande i världen kan ändra det så ingen idé att testa varje dag och analysera! Skit i det och njut av här och nu ❤️

• Syskonförsök

Btw - i början (första veckorna) kan strecken vara olika starka dag från dag och det är HELT NORMALT i början att HCG nivåerna skiftar lite. Så återigen, skit i att testa. Och vill du se att de minsann är GRAVID så ta ett digitalt, det kommer visa när som helst på dygnet för dig med så starkt plus ❤️

• florsocker

Strecken behöver inte vara lika starka på grav-test. Det där är tydligt positivt! Om du känner dig osäker ändå så ta ett digitalt clearblue så vet du säkert. 

Grattis!

Svar på tråden Måste jag invänta starkare plus?