• Anonym (Gravid med 3e barnet)

Magsmärtor

Hej.
    Jag är gravid i v 12.
    I lördags upptäckte jag att jag fick ont i magen vid ansträngning..
    Nu gör det ont om jag gör något ansträngt, skrattar, hostar, nyser, går snabbt, böjer mig ner etc.

Det sitter ovanför navelb och är ett ganska stort område.
    Var på gym jouren idag och sa att barnet mår bra, men vill jag veta vad det är lär jag söka till VC eller akuten .

Vc kommer inte kunna se vad det är å akuten vill jag absolut inte sitta på :( 
    Jag äter omeprazol varje kväll för halsbränna och annars har jag endel vitaminer 

Någon som har haft nå liknande?

Självklart kommer jag söka vård. Men tidigast på fredag därför frågar jag här först om någon har en aning om vad detta kan vara..:(

• Svar på tråden Magsmärtor
  • Anonym (....)

Och varför kan inte vc se vad det är? Ta reda på vad som orsakar magsmärtor? 

Vet att VC här inte kommer kunna se vad de är eller så har de inga tider. Det är alltid samma visa :(

• Anonym (....)
    Anonym (Gravid med 3e barnet) skrev 2023-02-01 19:55:29 följande:

Vet att VC här inte kommer kunna se vad de är eller så har de inga tider. Det är alltid samma visa :(

Om de inte kan få fram had som är fel så remitteras de vidare. 
    Anonym (....) skrev 2023-02-01 20:40:46 följande:
    Precis vad jag trodde. De vill inte ens undersöka mig utan sa "öka dosen på omeprazol". Har ätit det i 2 månader redan.. ligger och vilar på jobbet nu. Så maktlös man känner sig.. vill inte behålla barnet om jag ska behöva ha såhär ont..
  • Anonym (....)
    Anonym (Gravid med 3e barnet) skrev 2023-02-02 09:53:26 följande:
    Precis vad jag trodde. De vill inte ens undersöka mig utan sa "öka dosen på omeprazol". Har ätit det i 2 månader redan.. ligger och vilar på jobbet nu. Så maktlös man känner sig.. vill inte behålla barnet om jag ska behöva ha såhär ont..
    Var har du blitt remitteras vidare? Har du tagit kontakt eller hört någonting av de du blitt remitteras till? 
    Anonym (....) skrev 2023-02-02 11:49:55 följande:
    Var har du blitt remitteras vidare? Har du tagit kontakt eller hört någonting av de du blitt remitteras till? 
    Jag har inte blivit remitterad vidare. Är mer omeprazol och sök nästa vecka om de inte blir bättre 😥
  • Anonym (....)
    Anonym (Gravid med 3e barnet) skrev 2023-02-02 13:10:12 följande:
    Jag har inte blivit remitterad vidare. Är mer omeprazol och sök nästa vecka om de inte blir bättre 😥
    Då får du söka igen nästa vecka om det inte blivit bättre  wd omeprazol. 
Svar på tråden Magsmärtor