• Wed 1 Feb 2023 22:39
    1731 visningar
    0 svar
    0
    1731

    Blödning vecka 17

    Hej,

    Efter att själv ha googlat runt i panik då jag började blöda i mitten av vecka 17, vill jag bara flika in med en positiv story.

    Jag skulle på toaletten och när jag kollade ner på pappret och i toalettstolen såg jag klarrött blod. Första tanken var panik och jag började direkt leta fram binda och ringde in till gynakuten.

    Fick komma in direkt men då både blodprov och urinprov såg bra ut och jag inte blödde färskt blod efter toalettbesöket så skickade de hem mig.

    Väl hemma släppte inte oron, och min ångest blev bara värre och värre innan jag hade total panik och tyckte mig känna mig både illamående och att jag hade smärta i nedre delen av magen. 

    Så jag ringde in igen och sa som det var och fick ett trevligt bemötande och var välkommen in på en undersökning. Väl på plats träffade jag en trevlig läkare som gjorde gynundersökning och ett vul och snabbt kunde konstatera att allt såg bra ut, hjärtat slog och den lilla verkade ha det bra inne i magen. 


    Antagligen berodde min blödning på sköra slemhinnor eller liknande och jag kunde äntligen andas ut. Är dock glad att jag stod på mig och fick komma in på ett ultraljud, vet inte hur jag hade reagerat om jag fått vänta till mitt rul om nästan tre veckor. 


    Så är du i min sits, så går det bra i de allra flesta fall och oavsett kan du inte påverka något - det är INTE ditt fel. ♥️

Svar på tråden Blödning vecka 17