• Thu 2 Feb 2023 11:01
    4145 visningar
    1 svar
    1
    4145

    Testa mitt spel

    Hej!

    Jag är föräldraledig, och när jag ligger och vilar bredvid min dotter på hennes tupplurer brukar jag passa på att ägna mig åt min hobby, att göra små spel.

    Just nu har jag nyligen börjat på ett enkelt mobilspel. Jag utvecklar det tillsammans med en kompis, men behöver få input från några fler för att avgöra vissa saker.

    Om det finns någon som vill hjälpa mig får ni gärna gå in på https://bastisbastis.itch.io/paddleflap?secret=8PECLPny3P4l2QAKYuyFDmlQY0A

    Länken är säker. Itch.io är en välrenommerad sida för spelutvecklare att dela sina spel på.

    Spelet går ut på att träffa de stora bollarna högst upp med de mindre bollaena av samma färg. Tryck på höger eller vänster sida av skärmen för att slå med "paddeln".

    Det jag behöver hjälp med just nu är att avgöra vilken variant av paddel som känns roligast att använda, den enkla eller den dubbla. Tryck på "SWITCH PADDLE" för att byta variant.

    Undrar ni något får ni väldigt gärna skriva det också!

    Tack på förhand!
  • Svar på tråden Testa mitt spel
  • Mon 24 Apr 2023 11:44
    #1

    Kul idé!

    Har ni planer på att utveckla spelmekaniken ytterligare? Svårighetsgrader, olika typer av objekt, nya nivåer osv?
    Är detta en MVP fortfarande eller hur långt är ni i själva utvecklingsfasen?

    Hittar inte vart man byter paddel-variant (kanske har ni redan kommit så långt att ni bestämt er helt enkelt).

    I mitt tycke så skulle ni behöva hjälp med både grafik och musik/ljud! Just nu är det visuella intrycket något stelt, men man kan nog med enkla medel tweaka upp det! Jobbar själv som visuell designer sen över 10 år tillbaka, så tjoa till om ni behöver hjälp! :)

    Tycker det var ett trevligt casual spel som helt klart har potential tycker jag :D

Svar på tråden Testa mitt spel