• ZeliaDelia

Svag linje på ÄL test

Jag har tagit många ÄL tester sen vi bestämde att försöka få barn för 1 1/2 år sedan, har tagit test varje dag senaste halv året på uppmaning från gyn och inte haft ett ända utslag inte ens en svag linje, förens igår då kom en svag linje, jag vet att svag linje betyder negativt, tog igen lite senare fortfarande svag linje och imorse helt blankt igen, kontroll linjen har funkat på alla tester, jag hoppas att detta trots att de är negativt test ändå visar att min kropp börjar fungera ?normalt? jag hoppas iaf 

• Svar på tråden Svag linje på ÄL test
  • Jag är bara jag

Men har ni inte gjort en regelrätt utredning? Då kollar de ju om du haft äl. Har du regelbunden mens då? Andra tecken på äl? Ibland funkar inte äl-testen fast man har äl.

• ZeliaDelia

Dem har tagit 2 prover 1 inna jag gick ner och sen ett här innan jul så jag hade jag gått ner 30 kg och inget av proverna visa ÄL, de som är nu är mer prover och låta kroppen balansera sig efter vikt nedgången, jag har alltid haft regelbunden mens fram tills förra sommaren då börja den krångla i mina ögon men inte i vårdens, dem anser att de är helt normalt att mensen skjuter sig en vecka eller 2 men de är inte nån gång då och då utan det har varit så i lite mer än ett halv år, jag har idag pratat med en privat aktör och ska dit på onsdag och förhoppningsvis är dem bättre så de blir ett byte dit 

• Jag är bara jag

Ingen regelrätt utredning då. Jag antar att du har koll så ursäkta en upprepning i så fall. Du ska ta FSH, AMH, TSH, LH och prolaktin dag 3 och progesteron dag 21 eller en vecka efter förmodad äl. + spermaprov förstås. Även om det kan ha varit din uteblivna äl som ställde till det ska självklart allt kollas. Hoppas du blir nöjd på onsdag och lyckas till slut. {#emotions_dlg.flower}

• ZeliaDelia

Nä vi har inte kommit så långt ännu då den regionala vården bara drar ut på det det hela där av bytet till privat klinik, tack så mycket för infon vi har bara fått veta att de ska lämnas sperma prov inge mer än så ännu 

• Jag är bara jag

Så trist att det inte hänt nåt inom vanliga vården. Det är ju lätt skylla på övervikt och säga åt en att gå hem och ta äl-test! När man inte har nån. Privat är så gott som alltid mycket bättre ur alla aspekter.

• ZeliaDelia

Ja verklige, fick rådet av en läkare inom vanliga vården att vi måste ha sex för att få barn?

• Jag är bara jag
    ZeliaDelia skrev 2023-02-04 12:49:19 följande:
    Ja verklige, fick rådet av en läkare inom vanliga vården att vi måste ha sex för att få barn
    Förvånad Ja, varför är jag förvånad. Jag blev beskylld för att inte ens ha varit gravid när jag fick m.f v.14!
Svar på tråden Svag linje på ÄL test