• BB78

Adhd medicins positiva effekter

Hej, jag har läst så mycket om biverkningar som folk får.
    Jag är 44 år och nyss fått diagnos, tar 80mg medikinet ( som Ritalin ) .
    40mg på morgonen och 40mg vid lunch. 
    Jag har bara positiva effekter, jag sover mycket bättre, bättre aptit, lungnare , bättre humör, kommer Inte längre in i djupa depressioner, allt har blivit bra. 
    Finns det någon annan här som också bara känt positiva sidor hos sin Adhd medicin? 

• Svar på tråden Adhd medicins positiva effekter
  • Anonym (Men wow!)

Good for you! Ja äter elvanse 90 mg om dagen.. förlåt mig men ingen bryr sig om våra positiva effekter, dom bryr sig bara om felen vi gör, o har du inte lärt dig de vid 44 års ålder redan så vet ja inte va ja ska säga..

• Anonym (B)
    Anonym (Men wow!) skrev 2023-02-03 21:03:32 följande:

Good for you! Ja äter elvanse 90 mg om dagen.. förlåt mig men ingen bryr sig om våra positiva effekter, dom bryr sig bara om felen vi gör, o har du inte lärt dig de vid 44 års ålder redan så vet ja inte va ja ska säga..

Vilket konstigt svar, TS frågar ju om någon annan också bara känt positivt med sin medicin.
  • Anonym (Men wow!)
    Anonym (B) skrev 2023-02-03 21:31:35 följande:
    Vilket konstigt svar, TS frågar ju om någon annan också bara känt positivt med sin medicin.
    Inte alls konstigt svar! Hon fattar!
  • BB78

Tråkigt att du inte förstår frågan, kanske du får öka din dos .

• Anonym (kj)

Nah, hade insättningsbiverkningar ett bra tag så nej men det var värt det i slutändan. Har inte hört om någon helt utan biverkningar faktiskt.

• Anonym (hyperaktiv)
    Anonym (kj) skrev 2023-02-04 11:38:12 följande:

Nah, hade insättningsbiverkningar ett bra tag så nej men det var värt det i slutändan. Har inte hört om någon helt utan biverkningar faktiskt.

Vilka typer av biverkningar? Hur funkar det med sömnen om man redan har riktigt usel sådan?
  • Anonym (ADHD-tjej)

Vi är tre i familjen som äter ADHD-mediciner. Biverkningar hade vi bara i början. Själv har jag lite högt blodtryck, men jag är äldre så jag vet inte om jag hade haft det utan medicin också. En aning muntorrhet, men det kan också komma från antidepressivan. 

• Anonym (kj)
    Anonym (hyperaktiv) skrev 2023-02-04 11:57:21 följande:
    Vilka typer av biverkningar? Hur funkar det med sömnen om man redan har riktigt usel sådan?
    Betydligt mer ångest, minskad aptit etc

Jag tror inte det hjälpt med mina sömnproblem men tar enbart på morgonen och låg dos så kan sova tillslut :P
  • Anonym (hyperaktiv)
    Anonym (kj) skrev 2023-02-04 12:03:04 följande:
    Betydligt mer ångest, minskad aptit etc

Jag tror inte det hjälpt med mina sömnproblem men tar enbart på morgonen och låg dos så kan sova tillslut :P
    Oj vad jobbigt! Ångest är ju inget man önskar.

Finns ju en djungel av mediciner. Svårt också att veta vilken som kan vara bäst.

• Anonym (kj)
    Anonym (hyperaktiv) skrev 2023-02-04 12:22:40 följande:
    Oj vad jobbigt! Ångest är ju inget man önskar.

Finns ju en djungel av mediciner. Svårt också att veta vilken som kan vara bäst.
    Nej, det var inte roligt... Då jag har låg dos är det troligt att samma sak händer om jag ökar så har valt att stanna på denna som livet ser ut nu= klarar mig på den extra ork som medicinen ger.
  • Anonym (kj)

Det är nog bara att börja, testa och ha en bra mottagning som håller koll.

• Anonym (Kl)

Tar 40+20 mg Equasym. Har inga negativa biverkningar alls.

Svar på tråden Adhd medicins positiva effekter