• Buskis

    Min särbo vill hålla mig hemlig

    Hej på er där ute,

    Tänker att jag tar mitt lilla problem hur istället. Jag har känt henne i 10
    år och vi började vad jag ansåg dejta förra året. Vi har haft det bra ihop när vi ses. Men hon vill inte säga att hon älskar mig eller att jag är hennes pojkvän ännu. Trots att vi nu är särbos.

    Jag har varit kär i henne i 10 år och jag vill inget annat än spendera mitt liv med henne. 
    Har dock en känsla som säger att hon träffar andra? 
    min familj vet om henne och några få vänner till mig. Men hon är väldigt reserverad att vi inte ska skylta öppet att vi dejtar eller är tillsammans. för att det kan skapa problem för henne inom familjen.
    Hon säger att hennes syskon och vänninor känner till mig. Men när jag föreslår att vi skà ses. så blir det genast stopp. Och nu känns det som om hon skäms för mig. 

    Jag är inte henne optimala kille då jag vet att hon hellre gillar 190+ killar tränade. Medan jag är 180. Lite smått rund, fast jag har gått ner över 40 kg för att bli attraktiv i hennes ögon.

    Hon är vad man bäst skulle beskriva som Jasmin från Disneys Alladin. Otroligt vacker och söt. Och jag känner mig lyckligt lottad att hon är med mig. 


    Men sista tiden nu. Så får jag känslan av att hon försöker gömma mig. Att inte ses offentligt ute om det inte är kväll. Och att jag inte bara kan kompanichef hälsa på henne hur som helst, för att hennes familj kanske är där.

    Snälla hjälp mig i mitt dilemma. älskar henne verkligen. Men skäms hon för mig?

    /Orolig Pojkvän/Särbo/Ingen?

  • Svar på tråden Min särbo vill hålla mig hemlig
  • linnerle
    Buskis skrev 2023-02-04 00:13:58 följande:
    Min särbo vill hålla mig hemlig

    Hej på er där ute,

    Tänker att jag tar mitt lilla problem hur istället. Jag har känt henne i 10
    år och vi började vad jag ansåg dejta förra året. Vi har haft det bra ihop när vi ses. Men hon vill inte säga att hon älskar mig eller att jag är hennes pojkvän ännu. Trots att vi nu är särbos.

    Jag har varit kär i henne i 10 år och jag vill inget annat än spendera mitt liv med henne. 
    Har dock en känsla som säger att hon träffar andra? 
    min familj vet om henne och några få vänner till mig. Men hon är väldigt reserverad att vi inte ska skylta öppet att vi dejtar eller är tillsammans. för att det kan skapa problem för henne inom familjen.
    Hon säger att hennes syskon och vänninor känner till mig. Men när jag föreslår att vi skà ses. så blir det genast stopp. Och nu känns det som om hon skäms för mig. 

    Jag är inte henne optimala kille då jag vet att hon hellre gillar 190+ killar tränade. Medan jag är 180. Lite smått rund, fast jag har gått ner över 40 kg för att bli attraktiv i hennes ögon.

    Hon är vad man bäst skulle beskriva som Jasmin från Disneys Alladin. Otroligt vacker och söt. Och jag känner mig lyckligt lottad att hon är med mig. 


    Men sista tiden nu. Så får jag känslan av att hon försöker gömma mig. Att inte ses offentligt ute om det inte är kväll. Och att jag inte bara kan kompanichef hälsa på henne hur som helst, för att hennes familj kanske är där.

    Snälla hjälp mig i mitt dilemma. älskar henne verkligen. Men skäms hon för mig?

    /Orolig Pojkvän/Särbo/Ingen?


    Det finns dom som sätter sin personliga frihet över allt annat. 
  • Alessia

    Hmm! Verkar som att hon inväntar en prins Charming - stilig, vältränad, välbärgad - någon att skryta med och att visa upp inför släkt och väninnor. Det är inte du som är hennes slutstation och hon vill inte bli sedd som "upptagen" medan hon fiskar vidare. Jag är relativt säker på att detta är orsaken till hennes beteende, har känt sådana tjejer och kvinnor
    Ställ raka frågor till henne och tvinga fram svar inte några slingrigheter, finns inget annat att göra så att du vet besked.
    Du borde lämna henne och själv fiska vidare istället för att i tio års tid fixera dig vid en kvinna som behandlar dig med nonchalans.

  • Ylva34

    kanske om du sätter ner foten och inte mesar med i hennes tempo att hon då får upp ögonen mer för vad hon håller på med och slutar upp med det i rädsla att förlora dig. kärlek ska ju vara hälsosamt ömsesidig, inte att hon kör med dig. jag tror att står du upp för dig själv och dina behov och hur du vill ha det i din relation så kanske hon får mer respekt för dig. just nu känns det som att hon leker med dig eller av annan gömd annan anledning inte är ärlig med dig och du behöver ju få svar. 

  • Tukt

    Ta ett par steg tillbaks, för det där låter inte sunt. Följer hon efter, när du backar, kan det vara värt att snacka. Om inte, har du nog lurat dig själv om att du varit viktigare än du trodde.

  • Buskis

    ? Hmm! Verkar som att hon inväntar en prins Charming - stilig, vältränad, välbärgad - någon att skryta med och att visa upp inför släkt och väninnor. Det är inte du som är hennes slutstation och hon vill inte bli sedd som "upptagen" medan hon fiskar vidare. Jag är relativt säker på att detta är orsaken till hennes beteende, har känt sådana tjejer och kvinnor
    Ställ raka frågor till henne och tvinga fram svar inte några slingrigheter, finns inget annat att göra så att du vet besked.
    Du borde lämna henne och själv fiska vidare istället för att i tio års tid fixera dig vid en kvinna som behandlar dig med nonchalans.?

    Pengar hade jag en gång i tiden. ser inte snygg Eller vältränad ut. Dock har jag nu gått ner massor av vikt för min egen skull. och hoppas så klart att hon ser det med, för det gör andra.
    hon påstår att vänninor och syskon känner till mig och tycker att jag är för bra för henne. 
    det jag jobbar inom gör att vi inte ses så ofta. Men vi ses alltid när jag är hemma. vi pratar med varandra varje dag. 


    vill ju tro att en sådan vacker och attraktiv tjej inte letar runt utan ser något i mig som hon gjorde för 9 år sedan med.

  • Buskis

    ? kanske om du sätter ner foten och inte mesar med i hennes tempo att hon då får upp ögonen mer för vad hon håller på med och slutar upp med det i rädsla att förlora dig. kärlek ska ju vara hälsosamt ömsesidig, inte att hon kör med dig. jag tror att står du upp för dig själv och dina behov och hur du vill ha det i din relation så kanske hon får mer respekt för dig. just nu känns det som att hon leker med dig eller av annan gömd annan anledning inte är ärlig med dig och du behöver ju få svar. ? 

    Jag har försökt, men det går tillbaka till henne ändå. Att jag vet att hon kan byta ut mig med fingerknäpp.
    Kan hålla med om att det inte låter hälsosamt. Men Hon betyder verkligen allt för mig. 
    hon säger tack för att jag älskar henne så mycket. jag har offrat mycket för hennes skull redan. Hon vet om att jag inte väntar hur länge som helst.

  • Buskis

    ? Ta ett par steg tillbaks, för det där låter inte sunt. Följer hon efter, när du backar, kan det vara värt att snacka. Om inte, har du nog lurat dig själv om att du varit viktigare än du trodde.?

    Är rädd att om jag gör det. Så är jag säker på att hon går framåt istället. och att jag då förlorar henne för alltid 😢

Svar på tråden Min särbo vill hålla mig hemlig