• SophieElle

    Små "skinnbitar" normalt?

    Som rubriken lyder...Kan det komma ut små ljusa/rosa skinnbitar utan att det är ett missfall?

  • Svar på tråden Små "skinnbitar" normalt?
  • Lola92
    SophieElle skrev 2023-02-08 17:37:37 följande:

    Någon som vet?


    Har du klåda? Låter som en svampinfektion.
  • Anonym (Jag med)

    Så började det för mig ca en vecka innan jag fick missfall, som små blekrosa ?bitar? på toapappret. Vet tyvärr inte om man kan ha så utan missfall, hoppas!

  • SophieElle

    Slutade i missfall för mig sist i vecka 10, är gravid igen och nu har denna vita tunna "skinnbitar" börjat igen så antar det är missfall på gång även denna graviditet...vecka 7

  • Anonym (Hanna)

    Låter ju inte så positivt om det blev ett missfall sist när du fick samma.. Håller tummarna att det går vägen för dig denna gången ❤️ 


    Mitt missfall började i en ljusrosa flytning, och två dagar senare började kramperna och sen blödde det successivt mer och mer. Tog en vecka innan missfallet faktiskt skedde.. USH. Önskar ingen det. 


    Sen får du tänka att MÅNGA faktiskt får ljusrosa flytningar och blöder i sin graviditet utan att det leder till missfall. 

  • SophieElle

    Tack för svar <3

    Nej det känns som att det är kört faktiskt... Min mens börjar på samma sätt med ljusa skinnbitar så antar att det är hinnan som släpper :( 

  • Elli2022

    Jag blödde ganska mycket mina 2 första graviditeter.
    Typ 4-5 dagar, klart rött blod.. 
    Det gick bra ändå, har 2 friska döttrar idag på 9 och 12 år 😊
    Så det behöver inte va nån fara.
    Vissa har känsliga, tunna slemhinnor och är därför mer lättblödande

  • SophieElle

    Tack för svar! Ja vi får hoppas det men känns rätt osäkert nu, kommer lixom tunna vita bitar minst en gång per dag och fattar inte vad det annars kan vara om inte livmoderslemhinnan 🙄

  • Anonym (Ss)

    Skulle du kunna förklara hur dessa tunna bitar ser ut??

  • SophieElle

    Denna bild är från Google men liknar hur det är för mig, kan variera i storlek och ibland flyter det och ibland sjunker....ibland ser det ut som en platt bit bara, tänk blött toapapper..

  • Anonym (Hanna)

    Hmm.. sådär ser det ut för mig ibland och det är flytningar. Åtminstone mina.

  • Anonym (Klara)

    Hmm? Asså min första tanke är att det snarare kanske är rester från toapappret?

  • SophieElle

    Har också tänkt flytningar men i vanliga fall kommer dessa bitar alltid före mensen och kan vara rosa och blodiga också.  Toapapper är det inte för det där kommer lixom ut samtidigt urinen, syns när jag kissat i en kopp för att ta ÄL och grav test:/

  • SophieElle

    Uppdatering om någon annan har liknande fundering. Gjort ett UL i 9+2 som visade ett tickande hjärta så inget missfall än iaf ❤️

  • Ellipellipang

    Hade blödningar fram till v 28 små o till o från min tredje graviditet. Jämte mig sitter en go liten tjej. Alla trådar jag läste med bara negativa svar om blödningar o vad jag grät må ga gånger. Vill ge lite hopp, mina andra två grav hade jag inget sådant.kram o lycka till

Svar på tråden Små "skinnbitar" normalt?