• Malinholmberg

    Se kön på TUL

    Hej! På torsdag ska jag på tidigt ultraljud, är då i vecka 13+1 och undrar om det är någon som fått veta könet på barnet så tidigt samt om det stämde eller ändrade på rutinultraljudet eller vid förlossning?

  • Svar på tråden Se kön på TUL
  • Anonym (Gia)

    Du kan defenitivt se kön redan i den veckan om man ser nuben! Men vad jag vet så brukar dem oftast inte vilja säga så tidigt... Men om du får en tydlig bild på nuben så lägg in den här :)

  • xnfsm
    Anonym (Gia) skrev 2023-02-04 18:48:58 följande:

    Du kan defenitivt se kön redan i den veckan om man ser nuben! Men vad jag vet så brukar dem oftast inte vilja säga så tidigt... Men om du får en tydlig bild på nuben så lägg in den här :)


    Kan du analysera min bild? :)
  • Anonym (Gia)
    xnfsm skrev 2023-02-05 01:27:21 följande:
    Kan du analysera min bild? :)
    Är bilden tagen tidigast vecka 13+0? Isåfall säger jag flicka:)
  • xnfsm
    Anonym (Gia) skrev 2023-02-05 08:43:58 följande:
    Är bilden tagen tidigast vecka 13+0? Isåfall säger jag flicka:)
    Nej den är tagen 11+5! Nubben skulle alltså kunna resa sig eller vad man säger? :) Tack 
  • Anonym (Gia)
    xnfsm skrev 2023-02-05 09:14:38 följande:
    Nej den är tagen 11+5! Nubben skulle alltså kunna resa sig eller vad man säger? :) Tack 
    Ja precis, finns en chans att den reser sig och visa sig vara en pojke 😊
  • Tooja

    Jag visste redan könet på TUL (pojke) pga gjored NIPT. Tyckte det syntes jättetydligt på TUL (har två flickor sedan tidigare) men trodde att jag inbillade mig. Men sen sa barnmorskan att ?och här tycker jag att man ser en tydlig snopp? så visst verkar det ?gå?, vet dock inte om hon hade vågat säga det till mig om inte jag redan sagt att jag fått bekräftat pojk via NIPT :)

  • xnfsm
    Anonym (Gia) skrev 2023-02-05 10:24:08 följande:

    Varför tumme ner? Märkligt.


    förlåt! Visste inte ens att jag klickat! tack för din analys <3
  • Anonym (Gia)
    xnfsm skrev 2023-02-05 13:43:17 följande:
    förlåt! Visste inte ens att jag klickat! tack för din analys <3
    Ne man kan inte se vem det är 😅 trodde någon inte höll med bara sådär haha lugnt!!
  • xnfsm
    Anonym (Gia) skrev 2023-02-05 14:16:50 följande:
    Ne man kan inte se vem det är 😅 trodde någon inte höll med bara sådär haha lugnt!!
    Haha ok 😅 finns många som gillar att skriva folk på näsan och vara negativa här inne 😴
  • Anonym (Gia)
    xnfsm skrev 2023-02-05 18:37:39 följande:
    Haha ok 😅 finns många som gillar att skriva folk på näsan och vara negativa här inne 😴
    Jo tyvärr så är det ju 😬
Svar på tråden Se kön på TUL