• Ggell2­2
    Sat 4 Feb 2023 21:38
    2602 visningar
    2 svar
    2
    2602

    Hematom

    Hej.
    jag är gravid i 16 veckan. För en vecka sedan (v.15) trillade jag och trillade från trappan. När jag gjorde det så börja jag blöda rikligt. Jag åkte in på akuten, där visade sig att bebisen mådde bra, livmodertappen var 4cm och stängd. blödningen avtog. Men de visade sig att jag har ett hematom (blåmärke) i livmodern. 


    men du har det gått en vecka, och jag har jätte bruna flytningar, dagligen. Ibland är dom så bruna att dom ser svarta ut, och ibland med lite klumpar: ibalnd Är dom ljusare men det är inte rött blod. Men det har gått mer än 1 vecka. Känns inte som att barnmorskorna eller någon jag pratat med ger mig så  bra svar. Så jag vill gärna höra era erfarenhete, har ni haft ett hematom? Hur länge fick ni dessa missfärgade flyktingarna? Påverkade det era graviditet? Är tacksam för svar. 🙏

  • Svar på tråden Hematom
  • Okänd
    Sat 4 Feb 2023 21:45
    #1
    Meddelande borttaget
  • Sat 4 Feb 2023 22:05
    #2

    Brunt blod är gammalt blod så det härrör från blödningen du hade. Jag blödde rejält v.7 och det var ofarligt. En vecka totalt. Lite igen v.18- också ofarligt. Fick ingen förklaring på varför.

Svar på tråden Hematom