• Anonym (Ångest)

    Kan jag vaknat av en panikångestattack?

    Råkade slumra till innan framför tv.. vaknade av ert ryck å kände mig jättekonstig. Hjärtat slog som bara den å jag kände mig sjuk å det kändes konstigt i händer och fötter å jag skakade. Tog mig in på toaletten å kissade å det bliv lite bättre. Kom tillbaka till sängen och började frysa så jag hoppade. Nu känner jag mig trött och nästan som lite darrig. 
    Blev livrädd måste jag säga. 
    Har ångest och oro och de senaste dagarn har dottern varit sjuk å svårt att andas. Så varit orolig å sovit mindre.

    Kan det varit panikångest? Aldrig känt så här innan

  • Svar på tråden Kan jag vaknat av en panikångestattack?
  • Anonym (B)

    Jag vaknar ibland mitt i natten och hjärtat slår snabbt och alldeles kallsvettig. Brukar ofta då gå och kissa, och går sen och lägger mig igen. Men hjärtat brukar slå snabbt ganska länge efteråt, svårt att somna om innan hjärtat lugnat ner sig.

    Men det är ingen panikångest då jag har haft det många gånger förut, för då får jag ett tryck över bröstet, och det gör ont.

  • Anonym (Vinter)

    Jag tycker att det låter som en panikångest attack men jag är ingen expert på ämnet... Hoppas att du kan få komma till ro och sova bättre....Har du ngn du kan prata med angående din oro för dottern....

  • Stiffy

    Jag tycker också att det låter som en panikångestattack. Jag kämpade med det i flra år när jag var runt 30--35. Det är var inte ovanligt för mig att attackerna kom när allt lugnade ner sig så att säga. I mitt fall var det jobbet som stressade. Jag körde på hela veckorna och bet ihop och när jag kom hem på fredagen och sjönk ner i soffan med barnen framför en underbar barnfilm kom attackerna. Jag fattade inte varför dem kom då när allt var över liksom, men då slappnar man av och släpper garden.

    Dina symptom låter som mina. Det kan variera allt ifrån känsla av en hjärtinfarkt till svettningar och frossa, hög och hård puls och oroskänslor i kroppen.

    Har du sjukt barn också just med andningssvårigheter och säkert även annat som stressar låter det inte alls omöjligt.

    För att lindra din egen oro, sök läkare och bli undersökt Bara för att få bekräftat att det inte är något fel. Jag gjorde EKG-tester och arbetsprover och till slut tvingades jag inse att det var i själen problemet satt.

    För mig var det enda botemedlet motion. Jag började cykla och löpträna eftersom jag så långt det bara var möjligt ville undvika mediciner. Det funkar grymt bra för mig. För mig finns inget bättre knark än endorfiner.

    Stort lycka till.

  • Anonym (Ångest)

    Ringde å bokade en tid nu så fick en i början av mars. 
    Hoppas jag inte får det igen. Ska försöka ta det lite lugnare en period. 

  • Anonym (C)

    Jo det låter faktiskt som panikångest..

    Inget att oroa sig över, då ingen någonsin har gått bort igenom att känna lite "panik".. 
    Tricket är att ligga kvar och bara ignorera det.. Du somnar till slut.. Det värsta du kan göra är att gå upp och börja vandra runt eller vara orolig. För då somnar du aldrig. 

  • Stiffy

    Gillar man att läsa är en bra bok distraktion eller klassisk musik svagt i hörlurar. Det kan också vara skönt att skriva ner sina tankar precis när de finns i kroppen för när du sitter hos läkaren och mår bra kommer det vara svårt att minnas och därmed beskriva hur det kändes.

Svar på tråden Kan jag vaknat av en panikångestattack?