• Anonym (Blöta fötter)

    Trasiga skor pga grus

    Köpte nya vinterskor för två månader sedan och de är redan förstörda i sulan pga allt grus som fastnar och bildar hål. Det regnade härom dagen och vattnet åkte upp genom sulan så hela strumpan var genomvåt när jag kom fram till jobbet. Ironiskt nog är de köpta som "waterproof". Va fan gör man åt det här problemet? Har fått många par skor förstörda genom åren pga grus och det är inte roligt.

    Finns det något sätt att skydda skor från detta? 
    Går det reklamera skorna för sånt här?

  • Svar på tråden Trasiga skor pga grus
  • Anonym (Jaa)
    Anonym (Blöta fötter) skrev 2023-02-06 00:59:41 följande:
    Trasiga skor pga grus

    Köpte nya vinterskor för två månader sedan och de är redan förstörda i sulan pga allt grus som fastnar och bildar hål. Det regnade härom dagen och vattnet åkte upp genom sulan så hela strumpan var genomvåt när jag kom fram till jobbet. Ironiskt nog är de köpta som "waterproof". Va fan gör man åt det här problemet? Har fått många par skor förstörda genom åren pga grus och det är inte roligt.

    Finns det något sätt att skydda skor från detta? 
    Går det reklamera skorna för sånt här?


    De är ju bara två månader så naturligtvis går det. 
  • Aniiee

    Reklamera, måste ju vara fabrikationsfel. Aldrig varit med om liknande, I alla fall inte på kvalitetsskor. 


    Ask them for their thoughts rather than assume, and when they speak, listen.
  • flygrl

    Jag skulle absolut reklamera. Men ärligt det där låter ju helt sanslöst, särskilt om det hänt med många par skor som du skriver. Själv har jag aldrig råkat ut för nåt liknande vare sig på vinterkängor, stövlar, sneakers whatever. Däremot slits ju sulorna så det såsmåningom går hål i dom men då snackar vi deffo mer än några månader.

  • Anonym (Jag)

    Aldrig hänt mig
    Du kanske släpar fötterna eller köpet dålig kvalitet 

  • Anonym (Märkligt)

    Faktiskt aldrig hänt mig. Hur går du? Vad köper du för sorts skor? 250-kronors på Gekås eller 1250-kronors i fackhandeln? Enda skorna här som blivit nötta under är ungarnas och det är inte konstigt med tanke på att de springer runt i skogen, är i sandlådan och vi bor där det enbart är grusväg. Men det har ju inte hänt på bara 2 månader inte.

  • Anonym (Ulrika)

    Det låter konstigt att gruset skulle kunna göra hål i sulorna, och dessutom så fort! Släpar du fötterna i marken när du går? Om du tittar under skorna, är de jämt slitna, eller var är de slitna? 
    Vad är det för skor? Märke/butik? Kan du länka till dem?

Svar på tråden Trasiga skor pga grus