• Idamarie2233

    Nidblödning

    Hej hej! Jag misstänker att jag har fått en nidblödning. Min mens ska inte komma fören den 9/2 och den är aldrig tidig och jag har aldrig haft en mellanblödning. Vi har försökt att bli gravida i cirka 1 år så ett barn skulle verkligen vara efterlängtat. 
    Men i lördags så såg jag att det kommit lite ljusljus rosa blod i trasorna och blev liksom lite " störd " av att mensen var så tidigt. Fick senare under kvällen molvärk i ena äggstocken som fortfarande håller i sig till och från. Har fortfarande en liten blödning men det kommer endast väldigt lite i trosskyddet. Anledningen till varför jag reagerar och tror att det är en nidblödning är dels för att blödningen är så lätt. Det är verkligen inte mensblod och  Jag behöver kissa oftare. Så ja jag har googlat. Men till min fråga, ni som har haft nidblödning märkte ni att det var en nidblödning? Och hur långt efter blödningen plussade ni? 

  • Svar på tråden Nidblödning
  • Maymom

    Att det gör ont i ena äggstocken låter ju inget vidare. Kan vara värt att kolla upp om det fortsätter. Utomkvedshavandeskap ska inte kunna kännas så pass tidigt så är förmodligen inte det.

    om du har 2 dagar kvar till mens så ta ett test om du är nyfiken, är du gravid så borde det synas. Låter ju som att det kan vara en nidis.

  • Josefin.elisabet

    Har aldrig haft någon nidblödning (fast vet att det är vanligt) men har 3 barn och haft två tidiga missfall (inget utomkvedshavandeskap) och ont i sidan/ sidorna längst ner i magen har jag haft varje gång jag har varit gravid. De två senaste gångerna såg de att jag hade en gulkroppscysta (pga graviditeten tydligen) som blödde lite på höger sida så det kan ha varit det.. men det var ingen fara iallafall.  Och så gör det ju ont pga att livmodern växer. Man ska ju helst kolla så det inte är utomkvedshavandeskap om man har ont men det behöver absolut inte vara det. 


    Kram och lycka till! 

Svar på tråden Nidblödning