• Anonym (Nyfiken och glad)

Hur går det för er andra på dejtsidorna?

Jag har räknat efter lite. Jag har velat träffa  1.5 % av alla jag fått kontakt med. Sen efter att jag träffat dem, kunnat tänka mig att gå vidare med ca 40 % av de. (0,67 % av alla jag från början fick kontakt med) 

Hur ser siffrorna ut för er andra? Vore intressant att jämföra lite!

Hur vanligt är det att så få människor som folk brukar tycka är intressanta/attraktiva?

För övrigt sökte just jag både män och kvinnor om det har betydelse!

Fråga 2 är om det verkligen stämmer som vissa påstår att männen är många fler än kvinnorna på dejtsiterna?
    Finns det någon statistik på det?
    (Egen upplevelse behöver ju inte betyda något. Finns det till exempel 10 kvinnor och 5 män på en sida, och 3 av männen hävdar att männen måste vara överrepresenterade eftersom de är flera som inte fick träffa någon kvinna, är ju inget bevis om fördelningen, det kan ju vara så att 8 kvinnor hellre är utan man än går vidare med någon de inte är intresserade i.

• Svar på tråden Hur går det för er andra på dejtsidorna?
  • Anonym (Egen redovisning)

Ganska korkad fråga tycker jag angående antal män eftersom sidorna har exakt koll. 
    Det finns sidor som vid fråga redovisar exakt antal medlemmar och kön. Hemligg är en av dem. Minns inte exakta siffrorna då jag var med men  det var i fördelningen 600 kvinnor och 6000 män typ. 
    När jag gick ur var antalet medlemmar 11 000. Kvinnor några tusen. Resten par. 

• Anonym (Luttrad)
    Anonym (Egen redovisning) skrev 2023-02-07 14:43:49 följande:

Ganska korkad fråga tycker jag angående antal män eftersom sidorna har exakt koll. 
    Det finns sidor som vid fråga redovisar exakt antal medlemmar och kön. Hemligg är en av dem. Minns inte exakta siffrorna då jag var med men  det var i fördelningen 600 kvinnor och 6000 män typ. 

Och så skryter Hemligg med att just dom har mycket fler kvinnor än andra hemsidor. Män måste betala för att vara med, kvinnor går gratis.

Det gör att man förstår att t ex BC och liknande gratis sidor är andelen kvinnor helt försvinnande låg. Och dom kvinnor som händelsevis hittat dit, av dom är en relativt stor andel inte helt hundra i skallen om man säger så.
    Anonym (Egen redovisning) skrev 2023-02-07 14:43:49 följande:

Hur vet du att alla dejtsidor har exakt koll som de vill delar med sig av om man frågar dem? Har alla sidor lust att hjälpa mig med det även om man inte är medlem där? Jag har enbart en sida som jag är med på och det är ingen ligg-sida.

Anonym (Luttrad) skrev 2023-02-07 14:48:28 följande:
    Och så skryter Hemligg med att just dom har mycket fler kvinnor än andra hemsidor. Män måste betala för att vara med, kvinnor går gratis.

Det gör att man förstår att t ex BC och liknande gratis sidor är andelen kvinnor helt försvinnande låg. Och dom kvinnor som händelsevis hittat dit, av dom är en relativt stor andel inte helt hundra i skallen om man säger så.
    Ja det är för få kvinnor där ändå. Eller får många män, beror på hur man vänder på det. Tanken var tvärtom men de har inte lyckats så bra. Obs att mina siffror är tv år gamla. 
    Anonym (Nyfiken och glad) skrev 2023-02-07 14:50:35 följande:

Hur vet du att alla dejtsidor har exakt koll som de vill delar med sig av om man frågar dem? Har alla sidor lust att hjälpa mig med det även om man inte är medlem där? Jag har enbart en sida som jag är med på och det är ingen ligg-sida.

Koll har alla men om de vill dela med sig får du fråga de sidorna om. 
    Anonym (Egen redovisning) skrev 2023-02-07 14:56:22 följande:
    Koll har alla men om de vill dela med sig får du fråga de sidorna om. 
    Så du vet alltså inte ens om ditt så kallade råd fungerar. Lite magstarkt då att kalla en fråga för korkad på grund av det.
  • Gulröd12

Man kan ju inte riktigt lita på sånt där onlinedejtande tycker jag.. Känns inte äkta

Ingen som vill berätta om hur stor andel de är beredd att gå vidare med? Hade varit så kul att veta hur pass selektiva andra är!

• Anonym (decade)

Senaste tio åren har jag bara varit på dejt med två kvinnor. Flera år sen nu. Första kvinnan ville jag träffa igen, för att se om det fanns nåt där. Det ville inte hon.
    Hon jag träffade senast, vi sågs några gånger, och jag var attraherad, men det gick för fort för mig. Hon ville bli ihop direkt, och jag kände inte samma. Hon avslutade kontakten, men hörde av sig igen senare. Nu ville hon bara vara kompis, och ev. ligga. Blev inget, då vi hade covid-restriktioner.

Anonym (decade) skrev 2023-02-07 16:05:43 följande:

Senaste tio åren har jag bara varit på dejt med två kvinnor. Flera år sen nu. Första kvinnan ville jag träffa igen, för att se om det fanns nåt där. Det ville inte hon.
    Hon jag träffade senast, vi sågs några gånger, och jag var attraherad, men det gick för fort för mig. Hon ville bli ihop direkt, och jag kände inte samma. Hon avslutade kontakten, men hörde av sig igen senare. Nu ville hon bara vara kompis, och ev. ligga. Blev inget, då vi hade covid-restriktioner.

Och hur många kontakter var det från början?
Svar på tråden Hur går det för er andra på dejtsidorna?