• Almevi

    Hysterisk snart 11 månaders - extremt mammig! Hjälp!

    Jag har en dotter som snart är 11 månader. Hon har alltid varit mammig men nu är det e x t r e m t! Pappan och jag har alltid varit särbos och vill fortsätta så. Han träffar henne 4 dagar varannan vecka pga hans ekonomi som gör att han inte kan åka hit oftare (jag bor en bit utanför stan). När jag är i stan med dottern så passar vi givetvis på att träffa honom om han har möjlighet.

    Dottern har alltid varit ganska mammig vilket ju är förståeligt då jag är hennes första och största omsorgsperson. Men nu har hon blivit ännu mer mammig. Även fast jag sätter henne i hennes matstol precis intill mig så gallskriker hon i panik. Lika när jag går på toaletten, försöker laga mat, försöker städa m.m., m.m. 

    Jag har en bärsele som hon får sitta i men det fungerar bara ett tag. Till saken hör också att hon är extremt tuttig. Hon kan amma hur länge som helst och så fort jag tror att hon sover och försöker smyga upp  så vaknar hon direkt  och gallskriker.  Det är stört omöjligt att få henne att sova i sin spjälsäng. Hon skriker redan efter någon sekund som om någon håller på att försöka mörda henne. Jag sover urkasst. Hjälp någon som har tips på vad jag kan göra och förklara varför det är såhär? Jag känner mig som en dålig mamma trots att jag ger henne så mycket närhet jag kan.

  • Svar på tråden Hysterisk snart 11 månaders - extremt mammig! Hjälp!
  • Cookieh

    Det är inget fel på henne och det är inget fel på dig. En del bebisar är sådana. Min yngsta satt i princip fast på mig första 1,5-2 åren. Han sov på mig och satt hela dagarna i bärselen, där han oftast ammade. Det var skitjobbigt till och från, trots att jag bor med barnens pappa och fick avlastning av honom. En tröst kanske är att det inte varar för evigt. Hon kommer inte gallskrika efter dig och amma konstant när hon är 8 år. Ta den avlastning du kan få nu för att komma igenom det. Kan pappan kanske hjälpa till med andra saker? Städa och tvätta åt dig, laga matlådor som du kan värma när du är själv etc?

Svar på tråden Hysterisk snart 11 månaders - extremt mammig! Hjälp!