• Annibell

    Hat så många problem!!!

    Jag har en dotter på 13 år som beter sig jätte konstigt. Det började när hon var 8... Hon fick någon slags ångest när hon skulle gå och lägga sig,vilket gjorde att hon fick ont i magen och kände att hon behövde spy,. Hon fick gå till en samtalskontakt via vårdcentralen men dom tyckte inte det ledde någon vart så det avslutades.

    Nu i 13 års ålder så har hon nästan varje kväll ont i magen,ångest,svårt att sova. När hon ska upp till skolan så vägrar hon komma upp. Spelar ingen roll vad jag gör. 
    Hon har stora svårigheter att prata. om jag frågar henne hur det är eller varför så är hon tyst eller bara fräser åt mig. Vi lever ett normalt Svensson liv och har 3 andra barn som funkar normalt.
    Jag har försökt få hjälp genom vårdcentral,skola osv men utan gehör. Hon är ju enligt dem helt normal i deras ögon,medans jag som förälder får dras med en helt annan sida. Hur ska jag göra? Hon vägrar gå i skolan trots att hon mår bra med vänner osv. 

  • Svar på tråden Hat så många problem!!!
  • Anonym (Tjata inte)

    Det låter som om din dotter har ångest inför skolan. Att hon har svårt att prata och beskriva hur hon mår kan mycket väl vara tonårsrelaterat. Ibland mår man skit utan att kunna sätta ord på det.

    Hot och tjat på morgnarna gör det inte bättre, bara att man låser sig, ökar på ångesten och ökar distansen mellan er tror jag.

    Har ingen direkt bra lösning. Försöka få skolan att engagera sig är inte så lätt. BUP / vårdcentralen för att kanske göra en utredning och se om det är någon diagnos i botten som skulle kunna underlätta att känna till.

Svar på tråden Hat så många problem!!!