Anonym (B) skrev 2024-01-29 16:43:28 följande:
Jag har försökt kompromissa och frågat om det finns något jag kan göra för att han ska komma tidigare osv.
Jag gillar en viss förnedring och jag tror det är dit han vill få mig att upptäcka/komma till.
Vi har pratat helt normalt kring detta och det var något han gjorde vid ett tillfälle som vi båda märkte att jag tände på. Därefter sa han att jag dras till förnedring och jag upplevde att det stämde.
Jag vet själv inte ännu hur mycket.
Han har pratat om halsband och koppel. Halsband helt ok, men koppel vet jag inte om jag är redo för. Och det vet han och bad mig bara ta det lugnt. Ingenting påtvingas fram eller görs utan att jag är redo, sa han.
Vi har haft en lång, sexig och upphetsande konversation via telefonen idag och jag vill bara han ska komma och ge mig den bestraffning han tydligt talat om för mig att och hur jag ska få.
Det här med denied orgasm var en häftig upplevelse. Men jag upplever det tar längre tid? Är det att man spänner sig omedvetet? Får hålla på bra länge...🤣
Det låter som du nog inte är riktigt "där" ifråga om undergivenhet. Detta gör att det är lite av en röd flagga att du hävdar att du gett dig in i ett 24/7 förhållande då det inte heller riktigt låter som ni är i ett faktiskt fullt "vanligt" förhållande än.
Kompromissa låter som ett konstigt val av ord, kompromissa om vaddå? Det är ju inte du som bestämmer så om någon kompromissar är det ju han som gör det och du får vara glad och tacksam för det. Det som brukar åtskilja Master/slave från de flesta andra D/s typer av relationer är just hur mycket mindre en slave har att säga till om, i och med betydelsen att en slav är ju inget man är frivilligt utan av tvång. Underkasta sig och vara undergiven kan man vara utan att någon tvingar en.
Men ja du kan alltid respektfullt fråga om det är något du skulle kunna göra för att han ska ompröva beslutet om tidpunkt. Uttrycka att du vill ha mer information om mål/syfte etc.
Du missförstod det jag sa om förnedring, det relaterade inte till huruvida det är något du gillar, utan huruvida det är något HAN uppskattar, det påverkar väldigt mycket vad för beteende han letar efter för att bedöma när det är "nog".
Ja det kan vara normalt att det kan vara svårt att komma över tröskeln så att säga om man inte är van vid edging. Det kan man hantera lite olika beroende på vad man gillar och huruvida man har en lite sadistisk läggning eller ej.
Men skulle gissa att han letar efter att du kommer till insikt och acceptans att det faktiskt inte är du som bestämmer.
Åter igen så kan du inte få facit från någon annan då det varierar oerhört vad som eftersöks. Olika Dominanta personer uppskattar helt olika saker. Någon kan uppskatta att du så att säga lider i tystnad, någon annan vill ha dig till att du fysiskt ber på dina bara knän om att få slicka hans smutsiga fötter för att han ska ge dig tillåtelse att komma, någon annan att du drivs så ur kontroll att du gråter och ber okontrollerat, någon annan att du helt enkelt förklarar riktigt noga och ingående HUR mycket du vill - och väldigt många skulle finna alla de varianter som inte just de föredrar fel och väldigt avtändande. En annan vanlig är att vilja ha dig så upphetsad att du kan komma omedelbart på kommando, den är populär men det krävs oftast träning där.
Personligen i relationer där jag är dominant gillar jag att driva partnern till den punkt de inte längre har fysisk kontroll utan kommer i byxorna och/eller på mycket olämplig plats/tidpunkt. Tränat några stycket till "hands-free". Helt ointresserad av att någon bönar och ber eller någon direkt förnedring, man kan uttrycka sin frustration och får då kanske en omtänksam smekning på kinden och lite uppmuntran - men ja alla är olika.
Ska väl tilläggas att jag är full switch så haft 24/7 relationer både som Dominant och undergiven. Edging och längre denial är ingen favorit som undergiven, men följer naturligtvis order - behövs heller inte för att träna mig, jag blir så lydig jag mer eller mindre kommer på kommando ändå tids nog även om jag aldrig lärt mig helt handsfree (dvs i princip utan fysisk stimulans) men 1-2 min med några fingrar efter start från 0 om väckt mitt i natten och beordrad att komma.
Den typen av order du fått är oftast både en fysisk sak men också ett uttryck av dominans - du får inte längre välja själv allt gällande dig själv, som till exempel när du ska komma eller inte.
Det blir lätt lite fel uppfattning med hävdandet om att "den undergivna bestämmer" prat från bdsm håll - nja... ägnar man sig åt D/s är ju en stor del av poängen att man INTE bestämmer själv. Sedan måste naturligtvis samtycke finnas och man bör diskutera gränser och safewords, dvs framförallt vad man absolut inte vill.
Dock en lång och komplicerad diskussion - igen så gäller att ingen annan kan svara på vad just den som gett dig ordern är ute efter.