• Anonym (Grubblaren)

Gravtest

Det är något skumt som pågår....
    De senaste dagarna har jag fått sjukt ömmande bröst och jag känner även som en mild mensvärk. Det är bara det att jag har inte fått mens på flera år tack vare min p-stav. 
    Jag har införskaffat ett test för självklart har jag googlat runt och sett att det finns de som blivit gravida trots p-stav och för att jag vill få svart på vitt. Men då är min fråga: när kan jag testa? 
    Ena stunden tänker jag: tänk om...
    Andra stunden "skärper" jag till mig, jag menar vad är oddsen för att jag skulle vara gravid när jag är 42 år och dessutom har en p-stav?! 
    Någon som varit i liknande situation?

• Svar på tråden Gravtest
  • Anonym (Risk/chans)

Om det är så att det du känner är äkta gravsymptom kan du testa redan nu. Det är ju hcg som ger symptom och är hcg så högt att det ger symptom ger det även positivt på test. För gravid kan man bli trots stav och hög ålder. Inget p-medel är helt säkert.
    Därmed inte sagt att du nödvändigtvis är gravid. Men ta ett test ändå.

• Anonym (Grubblaren)

Tack för ditt svar!
    Mannen är nog dock mer inne på att jag har hamnat i klimakteriet *uff* Flört
    Men nu har jag ju ett test så det är väl lika bra att använda det så behöver jag inte grubbla mer sen. 

• Anonym (Risk/chans)
    Anonym (Grubblaren) skrev 2023-02-14 21:33:12 följande:
    Tack för ditt svar!
    Mannen är nog dock mer inne på att jag har hamnat i klimakteriet *uff* Flört
    Men nu har jag ju ett test så det är väl lika bra att använda det så behöver jag inte grubbla mer sen. 
    Förklimakteriet är förutom graviditet absolut en möjlig orsak. Men testet först så vet du sen.
  • Anonym (Grubblaren)

Uppdatering:
    Jag har nu tagit ett test och det stod klart och tydligt: Inte gravid
    Så nu behöver jag inte grubbla mer på den saken. 
    Jag gissar att ett nytt kapitel börjar i mitt liv nu=klimakteriet *Tjoho* Flört

• Anonym (Risk/chans)
    Anonym (Grubblaren) skrev 2023-02-15 08:45:21 följande:
    Uppdatering:
    Jag har nu tagit ett test och det stod klart och tydligt: Inte gravid
    Så nu behöver jag inte grubbla mer på den saken. 
    Jag gissar att ett nytt kapitel börjar i mitt liv nu=klimakteriet *Tjoho* Flört
    Det blir bra! Glad Allt kommer inte på en gång som tur är. De flesta hinner vänja sig. Det har sina fördelar också. Jag som är på andra sidan har inte saknat mensen en enda sekund.
Svar på tråden Gravtest