• Anonym (Undrar)

Plötslig smärta under armhålan?

När ag röker cigg så får jag inflammation under nyckelbenet som blir svullen i storlek med en handflata och svag obehaglig smärta i armhålan.

Nu går jag på en penicillin kur av annan orsak.

Märkte nu att jag inte kan sträcka upp armen utan att det gör riktigt ont under armhålan. Kan det vara penicillinet som "arbetar" eller är det p ga någonting annat?

Har inte sträckt mig eller någonting sånt och det känns som sagt enbart om jag ex lyfter handen mot taket.

Har inte fått någon hjälp ang inflammationerna vid cigg rökningen, dels för att man knappt tror på mig ang detta fast svullnaden finns dokumenterad sedan tidigare för flera år sedan hos annan vårdcentral, Det är för diffust för att dom skulle kunna hjälpa mig med det på något sätt sa man sist. 

Fick även en hud förändring ovanför nyckelbenet som jag aldrig har haft tidigare i form utav en liten cirkel som på 2 månader väcte sig större till ca 1,5 cm i diameter. 

Har kollat upp fläcken som läkare såg enbart via fotografi .och det ska inte vara p ga cancer. 

Blev bara förvånad över den plötsliga smärtan jag kände nyss.. 

Har försökt sluta med ciggen men det blir 1-2 paket varannan månad ändå typ. 

Känner även stickningar nu där det svullnar upp under nyckelbenet.

Jag är en man, ej en kvinna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-02-14 16:26
    Tänker att det kanske är en bra smärta ?
    eller vad tror ni?
  • Svar på tråden Plötslig smärta under armhålan?
  • Ess

Hade det varit jag, så hade jag sökt läkare på vc igen när svullnaden och ömheten visade sig tydligt. Ge dig inte!
    Tycker även att du ska visa upp fläcken för en hudläkare, lång väntetid iofs, men dyker det upp något som växer, tycker jag att en hudläkare ska kolla upp fläcken genom sin lupp, och ev ta bort den.

• Anonym (A)
    Ess skrev 2023-02-14 19:28:22 följande:
    Hade det varit jag, så hade jag sökt läkare på vc igen när svullnaden och ömheten visade sig tydligt. Ge dig inte!
    Tycker även att du ska visa upp fläcken för en hudläkare, lång väntetid iofs, men dyker det upp något som växer, tycker jag att en hudläkare ska kolla upp fläcken genom sin lupp, och ev ta bort den.
    Håller med, sök igen.
Svar på tråden Plötslig smärta under armhålan?