• Anonym (Ekonomis kris)

Låna pengar med betalningsanmärkningar

Jag har hamnat i en ekonomisk kris och behöver låna pengar för att kunna betala räkningar, tex el räkningen med mera.

Jag har tyvärr betalningsanmärkningar och skulder hos kronofogden.

Finns det någon som kunnat låna pengar trots skulder? Tacksam för svar 🙏

• Svar på tråden Låna pengar med betalningsanmärkningar
  • Anonym (V)

Haha detta är humor. Jag kan låna ut pengar till dig, räntan är 30%

• Anonym (Ekonomis kris)
    Anonym (V) skrev 2023-02-15 12:38:30 följande:

Haha detta är humor. Jag kan låna ut pengar till dig, räntan är 30%

🤣
    Du va rolig du
    Skämt åsido, detta är inte alls kul, när man hamnar i en sådan situation 🥺
  • Anonym (Casanova)

Har du redan skulder och anmärkningar hos fogden kan du väl bara skita i att betala räkningarna?

Betala det viktiga när du får pengarna du tänkt betala lånen med....

Krediträtan hos inkasso är lägre än lånebolagen.

• Anonym (Ekonomis kris)
    Anonym (Casanova) skrev 2023-02-15 12:45:52 följande:

Har du redan skulder och anmärkningar hos fogden kan du väl bara skita i att betala räkningarna?

Betala det viktiga när du får pengarna du tänkt betala lånen med....

Krediträtan hos inkasso är lägre än lånebolagen.

Visst men detta hjälper mig inte att betala el räkningen som jag ligger efter med och nu kommer det en till. Har även andra räkningar som måste betalas.

Jag vill inte bli bostadslös
  • Anonym (Kfm)
    Anonym (Ekonomis kris) skrev 2023-02-15 12:29:38 följande:
    Låna pengar med betalningsanmärkningar

Jag har hamnat i en ekonomisk kris och behöver låna pengar för att kunna betala räkningar, tex el räkningen med mera.

Jag har tyvärr betalningsanmärkningar och skulder hos kronofogden.

Finns det någon som kunnat låna pengar trots skulder? Tacksam för svar 🙏

Pantbanken
  • Anonym (Casanova)
    Anonym (Ekonomis kris) skrev 2023-02-15 12:52:30 följande:
    Visst men detta hjälper mig inte att betala el räkningen som jag ligger efter med och nu kommer det en till. Har även andra räkningar som måste betalas.

Går iväg en anmälan till soc innan de stänger av elen. Det får du info om. Tar flera månader innan något händer.

Hyran händer det väl inte så mycket om du inte har för vana att missköta betalningarna.

Enklast är väl att ringa hyresvärden och säga att pengar är på väg, de har dem inom en vecka. Sen när lönen kommer betalar du hyran i första hand och skiter i resten.
  • Anonym (Mu)
    Anonym (Ekonomis kris) skrev 2023-02-15 12:52:30 följande:

Du blir inte bostadslös av att missa elräkningen. Hyran däremot har högst prioritet, den måste betalas för att säkra boendet. (Speciellt om du bor i hyreslgh.)
  • Anonym (Hmmm ...., ,)

Självklart är hyran alltid prio ett. Därefter elen då det blir svindyrt om den stängs av, elen kan inte skjutas upp utan den MÅSTE du betala.  Allt annat kan du vänta med så länge. Bara dessa 2!!!

• Anonym (Casanova)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2023-02-15 13:09:18 följande:

Självklart är hyran alltid prio ett. Därefter elen då det blir svindyrt om den stängs av, elen kan inte skjutas upp utan den MÅSTE du betala.  Allt annat kan du vänta med så länge. Bara dessa 2!!!

Rätt många steg innan elen stängs av. Inget som händer på en kvart direkt och du vet vart i processen du befinner dig.

www.energimarknadsbyran.se/el/konsumentratt/krav-och-frankoppling/steg-for-steg-kraven-pa-elbolaget-innan-elen-stangs-av/
  • Anonym (Hmmm ...., ,)
    Anonym (Casanova) skrev 2023-02-15 13:13:39 följande:
    Rätt många steg innan elen stängs av. Inget som händer på en kvart direkt och du vet vart i processen du befinner dig.

www.energimarknadsbyran.se/el/konsumentratt/krav-och-frankoppling/steg-for-steg-kraven-pa-elbolaget-innan-elen-stangs-av/
    Orkar inte läsa länken men när det hände mig gick det väldigt fort. Soc kontaktades inte utan plötsligt ringde en delgivningsman på dörren.
    Kostade 7000 kr extra för att slå på den..
    Delgivnongsmannen ringde mig vid ett par tillfällen och ville bjuda ut mig. Så är du tjej ts är det ännu viktigare.
Svar på tråden Låna pengar med betalningsanmärkningar