• Loppan1994

    Känslan av att inte veta vad man vill.

    Hej! Behöver verkligen skriva av mig..

    Är idag i v 18+0
    Vi har försökt sedan 2019 och lyckades med ivf efter 2a försöket.

    Min första graviditet fick jag havandeskapsförgiftning och eklampsi så jag äter nu trombyl för att minska riskerna för återfall.

    Igår kom ångesten över mig! En känsla att oavsett vad som händer så blir jag glad, vilket jag såklart inte känner innerst inne, vill såklart ha en levande bebis. 

    Men jag är så jävla rädd för att dö. 
    Jag har ett barn på 10 år, alltså nått att förlora. 
    Vårat kommande barn är extremt efterlängtat men jag är så rädd. Rädd för havandeskapsförgiftning, rädd för förlossningen, rädd för att inte få se mina barn växa upp! 
    Vill bara va lycklig, hoppas detta bara är nån känsla som snart försvinner. 

  • Svar på tråden Känslan av att inte veta vad man vill.
  • Loppan1994

    Kommer även upp tankar att är detta värt det? Kanske ska man avsluta graviditeten?

    Åååh vill inte ha dessa tankar.. snälla säg att jag inte är ensam 

  • Jag är bara jag

    Kära du- jag tycker du borde gå och prata med nån om alla dina tankar och rädslor. Hormoner i kombination med att man fått kämpa med att bli gravid kan verkligen ställa till det med psyket. Och ovanpå allt trista erfarenheter av en tidigare graviditet. Kanske prata med en läkare på specen också- om du nu inte redan tillhör dom- så du får lite mer medicinska fakta och förlossningplanering så smått redan nu.

    Det kommer absolut vara värt det när du fått din efterlängtade bebis! {#emotions_dlg.flower} Ta en dag i taget. Gör roliga saker, Försök att inte grubbla på alla om och hit och dit. Och gå och prata med nån. 

  • Anonym (Vän)

    jag är gravid och har också sådana existentiella frågor och även katastroftankar. Det hade jag mycket  tidigare graviditet också. det är normalt, du är inte ensam <3 kan du berätta om dina tankar för din bm? Gör det.

  • Loppan1994

    Tack för era svar Hjärta
    Känns lite bättre idag! Men ska absolut prata med min BM om detta och även försöka få en plan, vill verkligen ha snitt denna gången för att få en lugn revansch och känna att om jag blir sjuk så behöver man inte vänta till bf dagen som sist

Svar på tråden Känslan av att inte veta vad man vill.