• Anonym (Ts)

En fråga till er som frusit ut/ ignorerat en kollega

Hej! Jag undrar om du som frusit ut eller ignorerat en kollega, skulle kunna dela med dig om varför du gjorde detta? Tack! 

• Svar på tråden En fråga till er som frusit ut/ ignorerat en kollega
  • Anonym (Beep beep)

Jag har aldrig systematiskt frusit någon ute eller konsekvent ignorerat någon kollega men jag har definitivt minimerat kontakt med någon. Det har då (två fall) handlat om folk som är extrema energitjuvar, har negativ attityd och har ett sätt som gör dem svåra att ha med att göra. Har dock aldrig snackat skit om någon eller luftat mina åsikter med andra kollegor. Bara minimerat kontakt så långt det går på en arbetsplats utan att vara otrevlig eller oprofessionell. Jag vet att minst en av dem nog skulle säga att hen blev mobbad på jobbet men det handlade verkligen om att alla som försökte interagera med personen på annat än ett jobbmässigt plan ganska fort blev dränerade både på jobbtid och energi. Tillslut går det liksom inte längre. 

Däremot har jag varit på arbetsplatser där mobbing förkommit, det har ALLTID handlat om svagt ledarskap, otydliga rutiner och personer (mobbarna) som hade minst sagt knepigt med sociala kontakter. 

• Drottningen1970

Därför att människan var helt sjuk i huvudet och inte gick att ha i möblerade rum. Det finns en gräns för vad man kan stå ut med. Tack och lov fick dåren sparken.

• Lenobia
    Drottningen1970 skrev 2023-02-16 19:52:53 följande:
    Därför att människan var helt sjuk i huvudet och inte gick att ha i möblerade rum. Det finns en gräns för vad man kan stå ut med. Tack och lov fick dåren sparken.
    Intressant! Berätta mer!
  • Anonym (sparken)

För att personen var konstig och otroligt påfrestande. Tack och lov fick hon sparken relativt snabbt.

• Drottningen1970
    Lenobia skrev 2023-02-16 19:53:47 följande:
    Intressant! Berätta mer!
    Finns inte så mycket att berätta.

Hon måste ha varit psykopat eller nåt Liknande.
  • Anonym (Saga)
    Drottningen1970 skrev 2023-02-16 19:52:53 följande:

Du skriver som om du är 16 år och går i gymnasiet. Omoget
  • Anonym (Saga)
    Anonym (sparken) skrev 2023-02-16 19:54:30 följande:

För att personen var konstig och otroligt påfrestande. Tack och lov fick hon sparken relativt snabbt.

Jaha så om någon är konstig så är det okej att frysa ut och mobba någon?

Herregud...Man blir ju fan alldeles matt
  • Anonym (Lisen)

Jag tänker inte skriva vad hon gjorde men hon förtjänade det. Ignorerade henne totalt, sa inte ens hej. Vägrade jobba med henne och cheferna visste varför och förstod.

Två andra kollegor som också hade förtjänat det efter en gräslig sak de gjorde mot mig som även drabbade en annan mycket svagare person som kunde dött pga dem hade jag totalignorerat om jag hade stannat kvar men jag slutade istället. Inte enbart pga dem. Även denna gång stod cheferna på min sida i konflikten.

• Anonym (sparken)
    Anonym (Saga) skrev 2023-02-16 20:15:19 följande:
    Jaha så om någon är konstig så är det okej att frysa ut och mobba någon?

Herregud...Man blir ju fan alldeles matt
    Mobba har du själv lagt till. Det står frusit ut eller ignorerat. Jag har ignorerat en person för att den människan var otroligt konstig OCH påfrestande. Du kanske ska tänka på hur du själv uppför dig istället för att påstå att folk mobbar?
  • Anonym (M)
    Anonym (sparken) skrev 2023-02-16 20:18:12 följande:
    Mobba har du själv lagt till. Det står frusit ut eller ignorerat. Jag har ignorerat en person för att den människan var otroligt konstig OCH påfrestande. Du kanske ska tänka på hur du själv uppför dig istället för att påstå att folk mobbar?
    Frysa ut är en form av mobbing på arbetsplatser. Det är skillnad vad du gör på din fritid och vilka du väljer bort men på en arbetsplats har du ett ansvar och ingen ska behöva känna sig utfryst av sina arbetskamrater.
Svar på tråden En fråga till er som frusit ut/ ignorerat en kollega