• Erikahallberg

CAM

Är det otrohet att ses på CAM trots att man aldrig träffas för fysisk kontakt?

vad tycker ni 

• Svar på tråden CAM
  • Anonym (C)

Allt som gör att du inte kommer se på din partner på samma sätt längre efteråt är otrohet. 

Kan säkert kännas som att det är oskyldigt. Men oavsett om något händer eller ej, så har du ju just tagit en stor kniv och gett förhållandet en stor reva. 

• Fjäril kär

Det är väl främst din partner som ska tycka något där. 
    För mig är det otrohet om två personer klär av sig och sexar framför kameran eller bara pratar snusk. Det är solklart. 

• Anonym (Mannen)

Det finns väl egentligen ingen bestämd gräns för otrohet men om ens partner tar illa upp är det otrohet. Lika så om man bryter ett löfte till sin partner. Så det är bäst att prata igenom vad man ser som otrohet i sin relation eftersom det inte finns någon sanning.

Att göra saker i hemlighet eller ljuga om dem kan vara en form av otrohet även om det inte skett något speciellt.

• Anonym (Origo)

Jag betraktar det som otrohet med mindre att annat är avtalat mellan parterna, iom. att webcam innebär en interaktion med andra människor med syfte att uppnå sexuell tillfredställelse. 

• Anonym (+++)
    Erikahallberg skrev 2023-02-17 16:11:04 följande:
    CAM

Är det otrohet att ses på CAM trots att man aldrig träffas för fysisk kontakt?

vad tycker ni 

Om det inte är något din partner skulle gilla och som du håller hemligt så ja = otrohet. 
  • hejsvejs1978

En form av otrohet ja, men lite behöver man kanske kunna tänja på gränserna om man ska orka med den uppoffring det innebär att vara monogam. Och då kan väl detta vara en rimlig variant. Tycker jag. Jag vet att många tycker annorlunda.

• Anonym (tralala)

Iom att man oftast sexcamar i smyg bakom ryggen på sin partner så vet man nog redan att man gör något fel för annars så skulle man ju göra det öppet och då är ju frågan redan besvarad.

Ja sexcam är otrohet.

• Tukt

Jag tycker man ska undvika använda det extremt starka ordet "otrohet" till dess det verkligen behövs. Saker kan vara svåra och komplexa att diskutera med sin partner ändå, att sådana ord riskerar förstärka problemen snarare än att lösa något.

Svar på tråden CAM