• Anonym (Hon)

Har jag några skyldigheter gentemot honom?

Vi ska skiljas, men han vägrar acceptera det... Vi måste bo ihop ett tag till. Jag har träffat en ny (som han inte känner till) och jag skulle vilja åka till honon under lovet... 

Hur mycket hänsyn behöver man visa ca 1,5 månad efter påskrivna skilsmässopapper? Jag har hela tiden varit tydlig med att det inte finns något att bygga på för min del, men han vägrar som sagt acceptera det... Hade det inte varit för barnen hade jag redan flyttat.

• Svar på tråden Har jag några skyldigheter gentemot honom?
  • Anonym (X)

Var är era barn under lovet?

• Anonym (Hon)
    Anonym (X) skrev 2023-02-19 18:21:43 följande:

Var är era barn under lovet?

Hemma. Han kan jobba hemifrån utan problem och alla är i skolålder, så de är väldigt självgående.
  • Fiona M

Jag tycker inte det är för mycket begärt att vänta med att påbörja en ny relation fram tills skilsmässan gått igenom.

• Fiona M

Hade det bara varit ni två hade det varit en annan sak, men nu kommer ni behöva samarbeta kring barnen, så  läget blir ett annat.

• Anonym (X)
    Anonym (Hon) skrev 2023-02-19 18:23:51 följande:
    Hemma. Han kan jobba hemifrån utan problem och alla är i skolålder, så de är väldigt självgående.
    Skolålder är ju ganska luddigt, förväntar de sig inte att mamma ska umgås med dem när de är lediga?

Vad ska du säga till honom och barnen angående var du är?
  • Anonym (Vänta)

Så länge ni fortfarande bor tillsammans tycker jag att det är respektlöst att åka iväg sådär, särskilt med tanke på barnen. Du är säkert förälskad, men det får vänta faktiskt.

• Anonym (Salla)

Tänker du berätta vart du ska åka för honom och barnen?

• Anonym (Falabella)

Hur länge är "ett tag" och vill dina barn roa sig själv med kompisar under lovet så att de inte skulle sakna dig?

• Anonym (Alexandra)

Hade det bara varit ni två hade det ju varit en annan grej, men nu? Nja, jag tycker att det är lite respektlöst att dra iväg till en ny pojkvän innan skilsmässan gått igenom och när ni fortfarande bor ihop...

Fattar ju att du är kär men prio ett bör ju vara att se till att ni kan ha en vettigt samarbete kring barnen ett tag till. Jag skulle inte riskera det genom att gnugga en ny romans i ansiktet på honom just nu. Du är ju inte "skyldig" honom att inte dejta nån ny, men självklart är man ju diskret i såna fall. Att åka bort en vecka är ju mer eller mindre motsatsen till diskret.

• Fjäril kär
    Anonym (Hon) skrev 2023-02-19 18:17:47 följande:
    Har jag några skyldigheter gentemot honom?

Vi ska skiljas, men han vägrar acceptera det... Vi måste bo ihop ett tag till. Jag har träffat en ny (som han inte känner till) och jag skulle vilja åka till honon under lovet... 

Hur mycket hänsyn behöver man visa ca 1,5 månad efter påskrivna skilsmässopapper? Jag har hela tiden varit tydlig med att det inte finns något att bygga på för min del, men han vägrar som sagt acceptera det... Hade det inte varit för barnen hade jag redan flyttat.

Du är skyldig honom lite hyfs och respekt eftersom ni måste kunna samarbeta kring barnen när du väl flyttar. Och du gör det definitivt inte lätt för samarbete genom att försvinna en vecka utan ord.

Om något händer barnen när du är borta?.. 
Svar på tråden Har jag några skyldigheter gentemot honom?