• novalee

magnetvägg

är de nån som har målat med magnetfärg eller färg som blir som en skoltavla som man kan rita på? erfarenhet? hur gick de?

• Svar på tråden magnetvägg
  • Kadorran

Hejsan

Vi har gjort det....vilket SKIT faktiskt

Älskar mina Barn ni e mitt allt....*L*
  • Snusmumrik

Vi har målat med skoltavelfärg på jobbet, en förskola. Det används inte jättemycket, men har funkat bra. Fast det svarta har "smetats" ut lite i kanterna...

• therre

också nyfiken. funderar på att måla med skoltavlefärg på dotterns garderboer.

• Kjekjo

vi har gjort det och det funkar jättebra... vi "målade" magnetfärgen ca 4 gånger och sen på med skoltavelfärg... är jättenöjda...

• therre
    mamma 75 skrev 2006-05-28 20:29:18 följande:
    vi har gjort det och det funkar jättebra... vi "målade" magnetfärgen ca 4 gånger och sen på med skoltavelfärg... är jättenöjda...
    ah, men man behöver väl inte magnetfärg med om man bara ska ha skoltavla? fast ni kanske ville ha en magnetisk skoltavla? jag har inte sett färgen här - griffeltavlefärgen alltså. har dock hört att den ska vara ganska dyr. eller?
  • nova o isa

Vi har målat skafferigaveln i köket med skoltavelfärg. Jättefränt! Används dagligen då minnet sviker, haha..

Tror inte den var så dyr faktiskt. ca 175 kr för 0.75 l eller liknande. Och det går ju oftast inte ens åt halva burken, (ca 1/4 för oss)
    så jag tycker den var prisvärd!

Däremot rekomenderar jag att man köper mindre burk (om det finns, fanns inte här) så man slipper att det blir över så mkt!

• Kjekjo

näää, självklart behhöver man inte ha magnetfärg... men vi ville ha det istället för att sätta allt på kylen... gå in till din färghandel och kolla om det finns där...

• therre
    delicious skrev 2006-05-28 21:20:03 följande:
    Vi har målat skafferigaveln i köket med skoltavelfärg. Jättefränt! Används dagligen då minnet sviker, haha.. Tror inte den var så dyr faktiskt. ca 175 kr för 0.75 l eller liknande. Och det går ju oftast inte ens åt halva burken, (ca 1/4 för oss) så jag tycker den var prisvärd! Däremot rekomenderar jag att man köper mindre burk (om det finns, fanns inte här) så man slipper att det blir över så mkt!
    ah, okey tack för svaret. lär måla en yta som är ungefär... kanske 2 kvm.
Svar på tråden magnetvägg