Mina tår blir röda på kvällen
Nästan varje dag blir mina tår röda på ovansidan på kvällen. Mer specifikt händer det när jag ska gå i duschen, då jag duschar varje dag innan jag går och lägger mig. Jag har tänkt att jag kanske har suttit på dem, eller att det kanske är blod som går ner till fötterna när jag ställt mig upp efter att ha suttit ner länge, men den förklaringen håller inte längre. Mina tår blir röda 6/7 dagar i veckan och har blivit det i kanske två år nu. Jag tror inte personligen att det är något allvarligt, men varför blir det egentligen så? Så såklart rådfrågar jag internet.
Lite mer beskrivande så är inte utbredningen lika stor varje dag. Ibland är det enbart på stortån och tån bredvid, medan det andra gånger täcker alla tår och en bit upp på foten. Det brukar börja nedsatt rodnaden är ?kantig? för att sedan gå över till att bli en ?gradient? från rodnaden till vanliga huden. Det behöver inte täcka lika mycket på båda fötterna och vissa dagar får jag som sagt inget alls. Rodnaden i sig känns varm att ta på, men ingen svullnad. Och det förekommer en lätt klåda om något. Tanke på svamp har väl förekommit, men det känns för oregelbundet och spontant för det. Ibland upptäcker jag det först när rodnaden redan kommit, och andra gånger kan jag över en minut se hur det blossar upp. Jag vet att det kan hålla i sig upp till en kvart, vilket inte är så länge, men sedan går jag i duschen med varmvatten och då kan jag ju inte garantera vad rodnaden beror på.
Det här blev väldigt utdraget för en simpel grej, men har någon någon idé eller förklaring?