• Anonym (Leva i förnekelse)

Vill inte acceptera min läggning

Tja! Jag en 22-åring kille som utåt sett har det ganska så perfekt just nu i livet, de går verkligen som på räls. 

Min inuti mig själv är det ett jäkla helvete, för jag är gay. Och nej de är inget fel med att vara gay, men när man har levt i förnekelse och nu helt enkelt bara fått erkänna det för sig. Så kommer det ställa till saker och ting i mitt rätt så perfekta liv.

De jobbigaste är min flickvän. Vi har varit ihop i fyra år nu och vi förlovade oss förra året (bröllop är dock inte påtänkt). Jag har känslor för henne, men har nog aldrig tänt på henne sexuellt. Under sex, så har jag haft andra tankar i huvudet. Vi har det fantastiskt ihop och tanken av att förlora henne gör så himla ont. 

Jag har länge levt i förnekelsen att jag skulle vara straight, men sen kunnat acceptera tanken att jag möjligtvis skulle kunna vara bi. Men jag har tillslut bara fått inse att de är killar jag är attraherad till och att jag gay. Fast även om jag har insett det, så har jag verkligen inte accepterat det. Jag vill inte vara gay. 

Jag har inte pratat med någon om detta och jag har verkligen ingen aning om vad jag ska göra. 

• Svar på tråden Vill inte acceptera min läggning
  • Anonym (L)

Men är du säker på att du inte är bisexuell? För du säger att du har känslor för din flickvän. Vad menar du med det? Är det romantiska känslor, eller ser du henne enbart som din bästa vän? 

Hur gör du under sex? Om du inte tänder på henne, hur får du då upp den? Det kan ju inte vara särskilt kul att ha sex med en person du egentligen inte vill ha sex med? Känner du ingen attraktion till kvinnor överhuvudtaget? 

Om du föreställer dig din framtid, ser du dig då med en kvinna och era gemensamma barn, eller med en man? 

• Lynx123

Du behöver lite tid och tålamod, det är allt. Men snälla, berätta för din partner omedelbart så att hon inte förlorar tid och energi på ert förhållande. Du har såååå många år framför dig och kommer hamna i en acceptans så småningom. Tänk vad kul det blir när du äntligen får en partner där allt klaffar...eller bara att få leva helt fritt.

• Anonym (Bi ibland)

Det låter fint ändå att du har känslor för din flickvän och vill henne väl. Men har ni varit ihop så länge så undrar jag hur säker du är? Och hur ofta har du varit med en kille? Jag fick också liknande tankar och fantiserade i ett par år, mer och mer intensivt. Sedan låg jag äntligen med ett par kilkar. Det var otroligt skönt - men för mig blev det tydligt att jag var ?straight? när det kommer till körlek. Mdn gärna hade killsex. 

• Anonym (M)

Ett tips är att inte säga till tjejen att du är gay om du inte vill såra henne om ni fortsätter som vänner när du börjar dejta killar så säg att du är bi. För hennes skull tycker jag du ska göra slut så snart så möjligt. 

Svar på tråden Vill inte acceptera min läggning