• Anonym (Äldre men lycklig)

Kvinnan 50 år, han 33 år, vad tänker ni?

Om ni får reda på att ett par har 17 års åldersskillnad vad tänker ni?
    Att det dessutom endast är 3 år mellan killen och kvinnans dotter, gör det saken mer illa? 

Vi har haft turen att blivit accepterade av alla i vår närhet, ingen har reagerat på det.
    folk ser hur lyckliga vi är och hur mycket vi älskar varandra som tur är.

men när jag ser andras inlägg om andra par som har åldersskillnad så undrar jag om det är så att andra som sett oss tänker negativa tankar.

Så hur tänker ni på det hela?

• Svar på tråden Kvinnan 50 år, han 33 år, vad tänker ni?
    Tecum skrev 2023-02-22 17:05:20 följande:

Inget alls, kul för er att ni funnit varann.

Ja men det är det som jag tänker, borde folk inte bry sig mindre om vad två vuxna människor gör? Men du ska bara se vilka inlägg jag ser ibland när folk lägger upp om att de har åldersskillnad.
  • Anonym (Grönt ljus)

Skulle inte tycka varken bu eller bä. Det är inte min business heller och jag skulle inte lägga mig i era liv. 

• Anonym (Grönt ljus)
    Anonym (Äldre men lycklig) skrev 2023-02-22 17:08:51 följande:
    Ja men det är det som jag tänker, borde folk inte bry sig mindre om vad två vuxna människor gör? Men du ska bara se vilka inlägg jag ser ibland när folk lägger upp om att de har åldersskillnad.
    Flertalet är skrivna av samma person som är manisk ang. ämnet. Inget att bry sig om. 

Tyvärr tror jag nu att även denna ts är skriven av just denna maniska person. 

Nice try! 
  • Anonym (Grönt ljus)
    Anonym (Äldre men lycklig) skrev 2023-02-22 17:08:51 följande:
    Ja vi ser dem också. Vi vet även vem som skrivit dem. 
  • Anonym (Bry er inte om andra.)
    Anonym (Äldre men lycklig) skrev 2023-02-22 16:59:03 följande:
    Kvinnan 50 år, han 33 år, vad tänker ni?

Om ni får reda på att ett par har 17 års åldersskillnad vad tänker ni?
    Att det dessutom endast är 3 år mellan killen och kvinnans dotter, gör det saken mer illa? 

Vi har haft turen att blivit accepterade av alla i vår närhet, ingen har reagerat på det.
    folk ser hur lyckliga vi är och hur mycket vi älskar varandra som tur är.

men när jag ser andras inlägg om andra par som har åldersskillnad så undrar jag om det är så att andra som sett oss tänker negativa tankar.

Så hur tänker ni på det hela?

Det viktiga för er är väl vad folk i er närhet tycker och tänker, vad spelar det för roll vad okända personer tycker?

Det är som att så många trådar här handlar om ålder, i verkligheten är ju ålder bara en sak som kan påverka folk, det finns massor av andra saker som folk kan kan tycka  mycket mer om eller ha åsikter om än ålder, förstår inte varför denna fråga är så stor på FL.
    Ingen håller på så här mycket om ålder och tycker att det är det största och den viktigaste frågan.

Väldigt få har åsikter om par som är ihop, det folk reagerar på är när äldre oombett raggar på mycket yngre personer som dom inte känner och dom yngre inte är intresserade eller känner obehag, te x fulla som ska ragga på uteställen och beter sig dåligt. Då reagera ofta 20 plussar på när 50 åringar raggar.

17 år är ingen jättestor skillnad och det är väl inte så ovanligt att en 33 årig kvinna kan ha en 50 årig man.
    Tänker du att folk har mer åsikter om er för att kvinnan är äldre?
    Det har nog varit så men nu accepterar de flesta även att kvinnan kan vara äldre.

Det enda i erat förhållande som skulle vara ett problem är ju om den 33 åriga killen skulle vilja ha barn, då blir det ju ett problem att kvinnan är 50 år.
  • Anonym (B)

Jag skulle tycka att det var olämpligt med tanke på dottern.

• vampyria2
    Anonym (Grönt ljus) skrev 2023-02-22 17:20:30 följande:
    Flertalet är skrivna av samma person som är manisk ang. ämnet. Inget att bry sig om. 

Tyvärr tror jag nu att även denna ts är skriven av just denna maniska person. 

Nice try! 
    Oj bara för att du skrev så hoppar jag anonymknappen under här inlägget.
    Nej det är inte jag, har inte skrivit här på jätte länge 😊

var ett inlägg på Facebook där en kvinna hyllade sin fina sambo, hon fick en massa hat pga deras ålderskillnad.
    det fick mig att börja fundera på det hela och varför folk bryr sig.

vi är båda vuxna och han var 30?år när vi träffades och inget barn.

så nej jag är absolut inte den du tror 🙃
    Anonym (B) skrev 2023-02-22 17:23:54 följande:

Jag skulle tycka att det var olämpligt med tanke på dottern.

Får jag fråga varför? Min dotter och mina andra tre barn älskar honom och är så glada att jag har träffat någon som är så snäll och fin mot mig.

vi har samma intressen och lever ett lugnt liv med jakt, hundar och håller på att bygga upp en bondgård.

så varför är det olämpligt pga min dotter?
    hade jag träffat honom när han var yngre hade vi aldrig blivit ett par, men han var mer än vuxen när det blev vi 😊
  • vampyria2
    Anonym (Grönt ljus) skrev 2023-02-22 17:22:00 följande:
    Ja vi ser dem också. Vi vet även vem som skrivit dem. 
    Oj jag är inte den personen, ledsen om nån tjatar om det men har inte varit aktiv så mycket på de senaste åren så har inte koll på det.

hade kanske kunnat söka på det innan jag startade den här, sorry 😊
Svar på tråden Kvinnan 50 år, han 33 år, vad tänker ni?