• M1820

    Skilsmässoplaner

    Jag och min man har haft det dåligt rätt lång tid. Jag vräkte ur mig i hettans stund att jag ville skiljas pga att vi inte kan kommunicera plus massa andra saker. En del av mig vill det och en del av mig vill inte. Vilket jag försökt förklara för honom. 

    Sa detta på morgonen och jag sa att jag ville sätta mig ner och prata med honom och jag bad honom att lugna ner sig med att prata med andra människor om detta. Det flesta han gör är att hämta hem sina två barn plus min dotter och våran gemensamma son och berättar för dom att jag vill skiljas. Hysteriska barn, jätte ledsna barn möts jag av i hallen som storgråter och säger att "mamma vi vill inte att du ska flytta" osv osv. Och jag blir så jävla förbannad, jag vet att jag gjorde fel som sa så men hur fan tänker han?? Är detta okej?

  • Svar på tråden Skilsmässoplaner
  • M1820

    Problemet är att han tar allting jag säger ordagrant och det finns ingen förståelse i att man kan göra fel och säga fel. Men han förstår inte ens att detta var fel gjort av honom utan han tycker "det är mina barn och jag har rätt att berätta det för dom om jag vill" men verkar inte bry sig det minsta om hur barnen mår eller blir påverkade av detta. 

  • Drottningen1970

    Att använda barnen för att bestraffa dig är så sjukt så sjukt att jag verkligen hoppas att du bestämt dig för att genomföra skilsmässan.

Svar på tråden Skilsmässoplaner