• HunnyBunz

Förbereda sig inför kejsarsnitt.

Är det något särskilt man behöver fixa innan planerat kejsarsnitt? Har genomgått ett snitt med min yngste son men det var över 10 år sen och jag minns inte hur jag förberedde mig inför det. 

Behöver man exempelvis hålla igång magen? Typ ta laktulos nåra dagar innan så man är någorlunda tom? 

Ni som nyligen blivit snittade, hur har ni gjort?

Tacksam för svar. 

• Svar på tråden Förbereda sig inför kejsarsnitt.
  • Kexsmula

Jag har blivit smittad två ggr och det enda jag önskar jag visste första snittet som ingen personal eller någon annan talade om var att man blir så satans hård i magen efteråt. Tog en vecka innan jag kunde bajsa och det var det värsta jag varit med om, som en stor jävla betongbebis skulle klämmas ur röven. Enda gången i mitt liv jag GRÄT och skrek när jag skulle skita. Så efter andra snittet såg jag till att ta två påsar movicol två till tre gånger om dagen från att jag blev snittad. 

Men innan själva snitten behövde jag inte ta något sånt.

• HunnyBunz

Kexsmula: Usch det lät hemskt 😖 Jag minns ärligt talat inte hur jag mådde efter mitt första snitt. Tänker att magen är rätt trög under graviditeten ändå så jag kanske skulle ta laktulos nåra dagar innan snittet så jag håller igång magen och kanske slipper behöva ha toaproblem efter operationen. 

• Villvaraanonym83
    HunnyBunz skrev 2023-02-22 22:11:56 följande:
    Förbereda sig inför kejsarsnitt.

Är det något särskilt man behöver fixa innan planerat kejsarsnitt? Har genomgått ett snitt med min yngste son men det var över 10 år sen och jag minns inte hur jag förberedde mig inför det. 

Behöver man exempelvis hålla igång magen? Typ ta laktulos nåra dagar innan så man är någorlunda tom? 

Ni som nyligen blivit snittade, hur har ni gjort?

Tacksam för svar. 

Följer tråden då jag också ska snittas! :) Det enda tips jag fått är att inte titta upp under själva snittet, eftersom lampan fungerar som en spegel och då ser du hur de skär i dig. Förvånad
Svar på tråden Förbereda sig inför kejsarsnitt.