• Anonym (you were never really here)

Misslyckade människor

Jag skriver mycket här, och gör för många trådar. Tror det är för att jag åtminstone får uppmärksamhet då. Jag har inga vänner och inget jobb. På dejtsidor får jag knappt nån uppmärksamhet. Så det blir lite som att man bara existerar, men inte har ett liv. Känns ibland som att man är ett spöke. Jag är här, men ändå inte.

• Svar på tråden Misslyckade människor
  • Anonym (Nej)

Du är inte misslyckad och det måste väl vara ok att starta trådar i ett forum?

• Anonym (Samma här)

Du är inte ensam ts ! Är i precis samma situation som dig ! 

• Anonym (?)

Vad har du gjort för att förändra din situation? Vad har du inte gjort för att förändra din situation? Hur går dina tankar kring din situation? Varför har det blivit som det blivit? 

Hur vill du att ditt liv ska se ut? 
    Vad behöver du göra för att ta dig framåt? 
    Hur motiverad är du att jobba för en förändring?

• Anonym (you were never really here)
    Anonym (?) skrev 2023-02-24 12:19:12 följande:

Vad har du gjort för att förändra din situation? Vad har du inte gjort för att förändra din situation? Hur går dina tankar kring din situation? Varför har det blivit som det blivit? 

Hur vill du att ditt liv ska se ut? 
    Vad behöver du göra för att ta dig framåt? 
    Hur motiverad är du att jobba för en förändring?

Inte så mycket alls. Gå till gymmet, säger en del. Man attraherar kvinnor då. Jag har tränat i över 30 år. Det var inte tillräckligt ens när jag var yngre, och hade snyggare kropp.
    Män måste anstränga sig lite, våga lite, ta chanser. Jag har stött på tjejer sen över 30 år tillbaka. Oftast jag som tog första steget.
  • Anonym (ok med trådar ej ok att nedvärdera andra!)

Det är ok att starta trådar och diskutera men inte att älta och skriva samma sak hela tiden och bara kritisera och nedvärdera kvinnor bara för att man har en knepig syster och mamma.
    Kvinnor ska inte behöva stå till svars för deras beteende om och om igen.
    Man kan inte nedvärdera andra för att man själv blivit det.
    Det är som när personer som blivit mobbade själva sen mobbar andra eller när man själv blivit slagen slår andra.
    Detta gäller för dig Kaffedraken!

• Anonym (-)
    Anonym (you were never really here) skrev 2023-02-24 12:25:51 följande:
    Inte så mycket alls. Gå till gymmet, säger en del. Man attraherar kvinnor då. Jag har tränat i över 30 år. Det var inte tillräckligt ens när jag var yngre, och hade snyggare kropp.
    Män måste anstränga sig lite, våga lite, ta chanser. Jag har stött på tjejer sen över 30 år tillbaka. Oftast jag som tog första steget.

en vältränad kropp är inte ensamt viktig. Även om det är en bidragande orsak till att andra kan finna en attraktiv.

Det ensamt viktiga är att kunna hantera sociala situationer och att ha någorlunda integritet- dvs. man vet ungefär vad man vill i livet och låter inte andra trampa på en.
    Man ska samtidigt vara trevlig och snäll! Att kunna sätta gränser är viktigt och ska inte förknippas med att vara motsatsen till trevlig. Det beror på hur man gör det.

Man ska utstråla att man trivs med livet, och om man inte gör det- åtminstone utstråla att man jobbar på att trivas med sitt liv. Det är där nyckeln ligger. 

• Anonym (?)
    Anonym (you were never really here) skrev 2023-02-24 12:25:51 följande:
    Du har inga vänner och inget jobb. Jag tror du måste börja där. Varför har du inga vänner? Varför har du inget jobb?
Svar på tråden Misslyckade människor