Inte inte gå med hunden till ...
Veterinären.
Hunden blev huggen av annan hund och har nu sytts, Snart är det dags för stygn borttagningen.
Problemet är att den riktiga veterinären inte är på plats utan hans "bäste man" djurvårdare som jag uppfattar som lite speciell. Inget illa menat, han är en bra människa och snäll, men jag litar inte helt på att han kan råka "klanta till det".
Hunden är rädd hos veterinären och gör vilda protester (biter aldrig en människa dock) Men denna djurvårdare har jag märkt är ganska så rädd för min hund.
Får jag ta bort stygnen själv hemma ?? Det hade varit så mycket bättre.. eller riskerar jag att bli polisanmäld eller något liknande ? Hunden lyssnar ju på mig och är lugn hemma. Men så fort vi är hos veterinär så är det en helt annan sak och de kommer behöva sedera hunden. Är livrädd för komplikationer när det kommer till sederingen...
Är själv utbildad nästan uska (var bäst i min klass men hoppade av).
Får jag ta bort stygnen själv när det blir dags eller kan jag vända mig till en annan veterinär klinik?? Och kostar det isåfall?
vet ju att lättast gjort är om jag gör det själv. Har räknat antal stygn och vet hur mycket tråd som behöver tas bort.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-02-23 18:33
Vill inte*
autokorrekt och tangentbord krånglar.