• Rosen277

    Provera, mens, ägglossning

    Hej! 
    Kanske jätte oklar fråga men vill verkligen ha svar på den. 
    Jag äter provera pga oregelbunden mens, har heller ingen ägglossning. MEN, under kuren förra veckan på tablett nummer 6 så fick jag under en kväll ett vad jag tror positivt ägglossningtest, hade även molande värk i mensmagen och strecken var väldigt starka, den kvällen hade jag & sambon även oskyddat. 
    Min fråga är nu om det finns en chans att jag kan ha släppt ett ägg som kanske blivit befruktat trots att jag på provera tablett 10 fick mensen, notera att jag hade ?ägglossningen? i fredags och fick mensen i måndags. Jag tänker mensen kommer ju av provera och inte av ägglossning, och hade jag haft ägglossning men sen fått mens hade jag ju förstått att ägget inte blivit befruktat, men nu vet jag lixom inte hur det funkar, är så okunnig och känner inte min kropp så än då min pcos diagnos är relativt ny. Jag hoppas verkligen någon av er förstår min fråga, jag är nämligen orolig men vill Såå gärna att ägget ska befruktas om det nu var en ägglossning.
  • Svar på tråden Provera, mens, ägglossning
  • Jag är bara jag

    På 4 dagar hinner ett befruktat ägg inte ens fästa så det är helt omöjligt att du kunnat bli gravid om du nu hade haft äl 4 dagar före mensen. Vilket man inte har. Man ska dessutom absolut inte bli gravid medan man äter Provera. Om du har PCO vore det väl bättre med medicin som ger ägglossning. 

  • Rosen277

    Som överviktig är jag inte behörig att få äta medicin för att få ägglossning:) 

    men tack för ditt svar 

  • Jag är bara jag
    Rosen277 skrev 2023-02-24 08:30:23 följande:
    Som överviktig är jag inte behörig att få äta medicin för att få ägglossning:) 

    men tack för ditt svar 
    Testa munkpeppar eller rosenrot- dock inte båda samma cykel.
Svar på tråden Provera, mens, ägglossning