• Anonym (Jag vill inte)

    Jag mår bra av att inte få utlösning - Och så är det ett måste för män, för att vara hälsosam...

    https://nyheter24.se/nyheter/forskning/877526-sa-har-ofta-borde-du-fa-utlosning-for-att-vara-frisk

    Jag mår så bra när jag inte fått utlösning på länge. Mer energi, bredare positiva känslor och med mera. Jag mår så bra när jag inte fått utlösning på länge. Jag har inte sex särskilt ofta.

    Onani, jag kan dessvärre inte låta bli att ta på mig själv, men jag stoppar mig själv så fort jag känner att utlösning börjar komma. Jag försöker lära mig och träna på att inte ens onanera och jag mår väldigt bra av.

    Men idag, så påträffade jag flera olika källor, som pekade på att män skall onanera och bör få utlösning. Och idag hittade jag denna artikel som jag länkade i tråden. Dem andra artiklarna kan jag inte hitta för tillfället.

    Jag tänker inte lyssna på artikeln och onanera till utlösning - Men sanningen är ju som så att det tydligen skall vara hälsosamt att få utlösning, så ofta som möjligt. Så himla tråkigt att det skall vara ett måste.

    Nej, jag mår inte bättre av att jag onanerat till utlösning.

    Sex? Jo, jag kan ha sex, men jag behöver ha det där extra speciella personkemi, för att bli sexuellt upphetsad ordentligt. Så sex, har jag inte särskilt ofta i alla fall.

    Jag ville bara skriva av mig...Och skapade därför denna tråd. Kanske finns det artiklar som pekar det motsatsen av dem artiklar jag läste igår och idag?
  • Svar på tråden Jag mår bra av att inte få utlösning - Och så är det ett måste för män, för att vara hälsosam...
  • Anonym (Hälsosamt på vissa sätt)

    Det är hälsosamt på vissa sätt att få utlösning ofta, det minskar risken för vissa sorters cancer.

    Det finns psykiska fördelar av att inte runka/ha sex varenda dag, tex man lär sig att ett behov sällan behöver uppfyllas akut och man lär sig tålamod.

    Det är betydligt mer komplext hälsomässigt än bara: "Det är bra att runka" eller "Det är dåligt att runka".

    En rekommendation jag vill ge oavsett om du runkar frekvent eller ej i dagsläget är att lära dig att runka frekvent igen efter att du har haft ett frekvent sexliv, när sexlivet försvinner eller avtar. I det stadiet i livet när "Min fru vill sällan ligga längre" är det närmast essentiellt att återuppta runkandet både för hälsan, husfriden och även det psykiska välmåendets skull.

  • Anonym (Jag vill inte)
    Anonym (Hälsosamt på vissa sätt) skrev 2023-02-25 08:44:43 följande:

    Det är hälsosamt på vissa sätt att få utlösning ofta, det minskar risken för vissa sorters cancer.

    Det finns psykiska fördelar av att inte runka/ha sex varenda dag, tex man lär sig att ett behov sällan behöver uppfyllas akut och man lär sig tålamod.

    Det är betydligt mer komplext hälsomässigt än bara: "Det är bra att runka" eller "Det är dåligt att runka".

    En rekommendation jag vill ge oavsett om du runkar frekvent eller ej i dagsläget är att lära dig att runka frekvent igen efter att du har haft ett frekvent sexliv, när sexlivet försvinner eller avtar. I det stadiet i livet när "Min fru vill sällan ligga längre" är det närmast essentiellt att återuppta runkandet både för hälsan, husfriden och även det psykiska välmåendets skull.


    Jag vill inte onanera, skrev jag ju flera gånger i TS? Jag vill inte få utlösning.
Svar på tråden Jag mår bra av att inte få utlösning - Och så är det ett måste för män, för att vara hälsosam...