• MarieJonsson

    Oro för långsam stegring graviditetstest

    Som ni ser i den bifogade bilden (dagliga test), så verkar styrkan inte riktigt öka som jag hade hoppats. Testen är RFSU testa ofta. Jag vet inte riktigt vad jag ska tro, för de blir ju inte svagare heller utan det går ju åt rätt håll men väldigt väldigt långtsamt. Dessa test är ca mellan äl +17 och äl +22 enligt min uppskattning (ge och ta). Och det känns som att de verkligen borde ha blivit starkare nu om allt hade stått rätt till. 


    Vad tror ni? Kommentarer som ?sluta testa och njut av att vara gravid? undanbes, har missfall i bagaget och jag behöver det här för att känns mig rustad och inte överraskas av ett tomt ultraljud som sist. 

  • Svar på tråden Oro för långsam stegring graviditetstest
  • Maymom
    Villblimamma98 skrev 2023-10-16 09:49:17 följande:

    Hej hur gick det för dig?


    Antar att du går igenom nåt liknande och söker svar. Jag hade liknande som resulterade i missfall, avstannat v7 kom ut i v11. hade inga symptom den graviditeten heller.
  • Fjällfärd

    Jag har också problem med långsam stegring och oroar mig för att det inte utvecklar sig som det ska. Är det någon annan som har en liknande erfarenhet? Hur gick det för er?

    BIM den 20/1
    Även de två nedersta är morgonurin vid ungefär samma tidpunkt.

  • Maymom
    Fjällfärd skrev 2024-01-23 00:41:14 följande:

    Jag har också problem med långsam stegring och oroar mig för att det inte utvecklar sig som det ska. Är det någon annan som har en liknande erfarenhet? Hur gick det för er?

    BIM den 20/1
    Även de två nedersta är morgonurin vid ungefär samma tidpunkt.


    18-20 ser ut som bra stegring. 😊


    min långsamma stegring var missfall.

    Ta nytt imorgon och jämför med igår. Svårt att se skillnad från en dag till nästa, bättre att jämföra varannan dag.

  • Fjällfärd
    Maymom skrev 2024-01-23 13:28:45 följande:

    18-20 ser ut som bra stegring. 😊


    min långsamma stegring var missfall.

    Ta nytt imorgon och jämför med igår. Svårt att se skillnad från en dag till nästa, bättre att jämföra varannan dag.


    Jag beklagar ditt missfall ❤️
    Håller med att 18-20 är bra stering men sen har det tyvärr avtagit. Dock har mina spända och onda bröst kommit tillbaka idag vilket "känns skönt" då jag känner mig mer gravid 😅
    Tog test igår natt och i morse (två nedersta) möjligen liten ökning på nedersta. Ska inte testa i morgon utan vänta någon dag och se om man ser bättre då.
  • MarieJonsson
    Fjällfärd skrev 2024-01-23 14:57:29 följande:
    Jag beklagar ditt missfall ❤️
    Håller med att 18-20 är bra stering men sen har det tyvärr avtagit. Dock har mina spända och onda bröst kommit tillbaka idag vilket "känns skönt" då jag känner mig mer gravid 😅
    Tog test igår natt och i morse (två nedersta) möjligen liten ökning på nedersta. Ska inte testa i morgon utan vänta någon dag och se om man ser bättre då.
    Hur har det gått för dig Fjällfärd? <3 
  • Fjällfärd
    MarieJonsson skrev 2024-02-05 14:29:14 följande:
    Hur har det gått för dig Fjällfärd? <3 
    Jag är fortfarande gravid! Tog två digitala test med veckoindikator med en vecka emellan. Den ena visade 2-3 veckor (runt tiden för sista testet på bilden jag la in här) och en vecka senare stod det 3+ vilket innebär att det ökar som det ska. 

    Vi ska på tidigt ultraljud nästa vecka (vecka 8) och se så att allt ser bra ut 😊
    [Låg ägg reserv] LH topp 5/1 , BIM 20/1 , Positivt gravtest BIM-3 , BF ca 28/9
  • Sarahej123

    Även jag har oroat mig över stegring, jag har gjort ivf, är idag på 9 dagar efter 5 dagars embryo, alltså 14 dpo, men linjen som syns på graviditetstesten borde väl vara lite starkare då? 


  • Fjällfärd
    Sarahej123 skrev 2024-02-09 10:24:14 följande:

    Även jag har oroat mig över stegring, jag har gjort ivf, är idag på 9 dagar efter 5 dagars embryo, alltså 14 dpo, men linjen som syns på graviditetstesten borde väl vara lite starkare då? 


     


    Hcg börjar ju inte produceras förrän efter att embryot fäst i slemhinnan. Samt att mängden det är väldigt individuellt. Så länge du ser en ökning så tänker jag att det är bra! Verkar ju vara ganska lik min stegring tycker jag. Köp sånt digitalt test med veckoindikator och testa två gånger med en veckas mellanrum så ser du om det fortsätter att öka som det ska. Väntan är dock olidlig, även nu för oss i väntan på ultraljudet. Vet att det inte direkt är något man kan göra förutom att äta bra, ta hand om mig själv och göra saker som jag tycker är roligt och jag mår bra av. Så försöker lita på processen även om det är svårt. Vill ha kontroll på situationen.

    Ska försöka komma ihåg att uppdatera hur det gått för oss efter ultraljudet på torsdag (15/2). Håller tummarna för att det håller i sig för er! ❤️
    [Låg ägg reserv] LH topp 5/1 , BIM 20/1 , Positivt gravtest BIM-3 , BF ca 27/9
Svar på tråden Oro för långsam stegring graviditetstest