Min fästmö försöker inte ens. Vad göra?
Jag är själv 38 år gammal, hon är 47 år gammal. Vi har varit förlovade i snart 3 år. Fram tills för drygt 1 år sedan hade vi ett distansförhållande då jag bodde 25 mil bort. Sen fick jag jobb i närheten och kunde flytta till henne. Sedan jag gjorde det så känns det som att det bara blivit sämre. Hon verkar vara rätt nöjd med tillvaron bortsett från att vi inte bor ihop men jag är inte nöjd. Känns som att hon bara kör på i sina gamla spår utan att försöka anstränga sig
Lite kort om mig. Jobbar heltid inom ett speciellt vårdyrke. Pendlar 1 dryg timme enkel resa daglig till och från jobbet. Hemifrån ca 12 timmar om dagen
Lite bakgrund om henne. Hon är sjukpensionär sedan ca 25 år pga en nervskada i ryggen som gör henne rullstolsburen. Hon har även lite andra hälsoproblem vilket hon haft i många år. Hon har personlig assistans och hemtjänst. Hennes assistenter är gamla vänner till henne och dem kommer jag bra överens med
Sedan jag flyttade till henne är det över 60 mil till min släkt som jag ytterst sällan ser och saknar, Hon har inte så stort umgänge och dem verkar nästan aldrig ses heller när jag är ledig från jobbet. Har påpekat detta men hon brukar svara att vi har aldrig umgåtts så i min släkt. Hon säger att hon vill ha någon sysselsättning men hon tar aldrig tag i det eller så provar hon en gång och sen blir det inget mer. Hennes största intressen är TV:n och sina katter. Hon tittar på TV halva natten och sover sen fram till sent på förmiddagen varje dag. Har sagt att hon borde ändra sina dygnsrytm många gånger men inget händer. Känns som att hon ofta hittar på ursäkter för att slippa allt som är jobbigt. Om vi ska nämna sexlivet så är det nästan obefintligt sedan sista året och det känns ofta som att jag får tjata på henne om det. Har förståelse för att hennes hälsoproblem tar mycket kraft av henne.
Jag vet att jag är inte perfekt heller. Det finns det ingen som är. Undrar vad ska jag göra?