• Anonym (Skada)

Självskadebeteende..vad göra?

Jag har saboterande, negativa tankar som gör stt jag skadar mig själv...milt men ändå, sårar mig...tex att jag skadar huden eller överäter. Jag kan inte riktigt hantera de svåra negativa känslorna o stressen som uppstår. Någon som har tips? Ska till psykolog när jag får tid, har inte fått tid än. Dock har jag varit på kbt innan o d hjälpte inte så mkt.

• Svar på tråden Självskadebeteende..vad göra?
  • Anonym (Anonym)

Hej!

Försök göra mer av det som får dig glad och att må bra. 

Inte utbildad, men har funkat för mig.

Finns massor med sjölvhjälpsböcker, poddradio osv osv som kan ge bra tips på hur man kan må bättre också. 

Hoppas du mår bättre och får den hjälp du behöver 

• Anonym (överdriv!)

Mitt tips är att överdriva din problematik när du söker hjälp, eftersom är man bara halvstörd får man ingen hjälp. Så stryk att det är milt, att du inte riktigt kan...utan det är grovt och du har ingen kontroll. 

Utöver det var beredd på att du kan behöva söka för exakt samma sak flera gånger tills du blir lyssnad på.

Psykiatrin verkar bara vara till för de allra sjukaste idag, är man halvstörd får man klara sig själv om man inte kämpar hårt och överdriver för att få hjälp.

Mitt inlägg kommer antagligen bli nedröstat men de flesta vet inte vilket slags öde ingenmansland man kan hamna i som psykiskt sjuk men inte tillräckligt psykiskt sjuk.

Svar på tråden Självskadebeteende..vad göra?