• Önskarsyskon2023

HCG i blodet - 11.6??

Hej. 

jag har nu varit inne på 1177 och sett provsvaren från de blodprover man lämnar inför första ultraljudet. (Ska dit på fredag och tror jag är i v12-13 då enligt sista mens). 
    jag kan ju inte de här med hcg-nivåer alls men då jag såg dessa resultat och jämförde med min förra graviditet som blev till samma månad så blir jag orolig?. Kan någon tyda? 

• Svar på tråden HCG i blodet - 11.6??
  • Dukallarmigdrömmare

Det måste väl menas 11600 eller ? 

• Önskarsyskon2023
    Dukallarmigdrömmare skrev 2023-02-27 19:11:58 följande:

Det måste väl menas 11600 eller ? 

Ja det gissar jag men är inte de lågt? Om jag är i v12-13?
  • svansmamman

I vecka 9 hade jag 116000, men det kan ju variera väldigt mellan olika veckor. En snabb googling bekräftar dock att ditt värde låter lite lågt. Det kan såklart betyda MA eller att något annat med graviditeten är tokigt, typ utomkvedshavandeskaps eller dylikt, likväl som det inte behöver betyda något negativt alls. Kanske är du bara inte fullt lika gången som du tror. 

Jag håller tummarna för att allt är som det ska och att det finns en bra förklaring till ditt värde! ❤️

• Anonym4848
    Önskarsyskon2023 skrev 2023-02-27 17:32:47 följande:
    HCG i blodet - 11.6??

Hej. 

jag har nu varit inne på 1177 och sett provsvaren från de blodprover man lämnar inför första ultraljudet. (Ska dit på fredag och tror jag är i v12-13 då enligt sista mens). 
    jag kan ju inte de här med hcg-nivåer alls men då jag såg dessa resultat och jämförde med min förra graviditet som blev till samma månad så blir jag orolig?. Kan någon tyda? 

//

Hcg betakedja är inte samma som mäts vid tex kontroll av stigande hcg för att se att graviditeten utvecklas normalt. Så viktigt att inte blanda ihop dessa.

Tex denna text:
    hCG består av ett antal isohormoner och eftersom olika metoder mäter olika är det viktigt att känna till metoden, denna analyserar intakt hCG samt fri betakedja.

Värdet ska också analyseras ihop med de andra värdena så hcg betakedja säger ingenting i sin ensamhet så att säga.
  • Önskarsyskon2023
    Anonym4848 skrev 2023-03-01 07:47:59 följande:
    Hcg betakedja är inte samma som mäts vid tex kontroll av stigande hcg för att se att graviditeten utvecklas normalt. Så viktigt att inte blanda ihop dessa.

Tex denna text:
    hCG består av ett antal isohormoner och eftersom olika metoder mäter olika är det viktigt att känna till metoden, denna analyserar intakt hCG samt fri betakedja.

Värdet ska också analyseras ihop med de andra värdena så hcg betakedja säger ingenting i sin ensamhet så att säga.
    Tack snälla. Jag var på ultraljud och ally såg bra ut 🙏🏽
  • Anonym4848
    Önskarsyskon2023 skrev 2023-03-02 16:52:26 följande:
    Tack snälla. Jag var på ultraljud och ally såg bra ut 🙏🏽
    Där ser du då, va skönt! <3
Svar på tråden HCG i blodet - 11.6??