• Rosaflamingo

    Har jag gjort fel?

    Hej familjeliv! 

    Jag behöver lite hjälp med tips och råd och annat vad man kan tänka sig kring mitt så kallade dejtande. 
    Jag har haft tinder sen i somras, raderat appen i perioder då den endast är baserad på utseende/väldigt ytligt. Men men. I slutet på januari matchade jag med en kille och vi addar varandra på Snapchat där det blir lite skrivande, tills en dag då han föreslår att vi ska ses. Jag tycker det känns för tidigt och menar att vi kan ta det en annan gång lite längre fram. Killen som vi kan kalla för Linus är utomlands i två veckor och tycker att vi ska träffas när han kommer hem. Jag uppskattar hans initiativtagande och tycker han ser bra ut så varför inte. Väl utomlands så har vi fortfarande kontakt och vi bestämmer ett datum för att träffas. Jag vill notera att ingen av oss är tydliga i våra intentioner när vi skriver. Jag var och är alltså fortfarande ovetandes om vad han faktiskt vill få ut av det. Men det kommer vi till. Vi bestämmer att vi ska träffas en lördagkväll och att han ska hämta mig. Tills då har vi pratat i telefon ett par gånger och allt känns bra och spännande. Lördagen kommer och han knackar på dörren. vi kramas och jag säger att han jättegärna får komma in och hälsa på min familj. Jag fick känslan att det var självklart för honom eftersom han tog av sig ytterkläder osv så fort han kom in. Han pratar med mina föräldrar och både jag och dom får ett bra intryck av honom. Han har både humor och är social vilket gör honom än mer charmig. Vi åker hemifrån efter kanske 40 minuter när jag visat runt i huset och på mitt rum. Även fast jag var extremt nervös så kände jag mig så bekväm med honom. Vi åker iallafall till hans lägenhet där han visar mig runt och jag får ännu mer bra vibbar av honom. Under kvällen hämtar vi mat, kollar på tv, lyssnar på musik och skedar i soffan. Inget mer än det. Jag förklarar att jag inte kommer ligga med honom iom första gången vi ses och det har han inga problem med men vi fortsätter att skeda.


    Till min fråga om jag har gjort rätt/fel:
    Jag vill poängtera att jag övertänker och grubblar sjukt mycket, så därför fick jag för mig att jag var off dagen efter vi sågs och behövde förklara för honom att jag hade det så bra i hans sällskap. Detta tynger mig iallafall hela dagen (efter) och jag till och med ringer honom på kvällen och säger ?jag hade skitkul med dig och jag vill träffa dig igen?

    så min fråga är nu. Har jag gjort fel? Var det dumt att jag ringde till honom och sa så? min kompis menar att jag endast gav honom en ego boost och att jag borde spela busy för att han ska få jaga lite, medan min mamma menar att jag gjorde rätt som sa vad jag ville. 


    jag är själv ganska kluven i om jag gjort rätt osv. Det kändes skönt att få säga till honom vad jag kände, samtidigt som jag kanske skulle väntat några dagar. Jag vet ju själv hur jobbiga vissa personer är när de är för klängiga. Så nu funderar jag på att ligga lågt några dagar och se vad han säger. 


    Jag känner mig som sagt extremt ovan i såna här situationer och det är jobbigt när det finns vissa oskrivna regler om att man måste spela svår, jag har verkligen inte det tålamodet eller tiden. 


    Vi har alltså träffats en gång och jag tyckte han var underbar men det kan ju vara vara att jag romantiserar honom när det som sagt är så ovant för mig. 


    Skulle vara SÅ tacksam för svar om det ens finns några svar?jag behöver lite fler perspektiv än min vän och mammas på den här situationen<3

Svar på tråden Har jag gjort fel?