• Tumpeten

    Fria på en vacker plats som inte är klyschig…

    Hej! Jag har börjat planera ett frieri till min sambo som jag tänker genomföra i sommar. Vi har varit tillsammans i 3 år och allt har redan från start känts så rätt.

    Eftersom att hon alltid uppvaktar och skämmer bort mig så vill jag visa uppskattning tillbaka genom att frieriet verkligen ska bli ett minne för livet för oss båda. Planen i grova drag är att jag åker iväg någon dag innan, skyller på att jobbet eller dylikt till denna platsen. Sen smsar jag henne om en lapp hon skall läsa där jag skrivit instruktioner om packning och tid för upphämtning etc. Sen så hämtar någon från min familj upp henne för att köra till flygplatsen, för står någon från hennes familj och lämna flygbiljett och ny lapp med instruktioner. 

    Ja ni förstår kanske upplägget? Men jag skulle verkligen behöva hjälp av er att hitta just denna magiska plats. Ser helst att det bara är några timmar med flyg bort så i Europa. Sen vill jag inte att den ska vara klyschig så som typ Eifeltornet, på en båt i VeNicke etc. Vill gärna att det ska vara smidigt att nå från en flygplats. Har spanat lite på bla. Le Havre i Frankrike men känns inte helt hundra.

    Svara gärna ifall ni har tips på några pärlor.

    Tack på förhand!
  • Svar på tråden Fria på en vacker plats som inte är klyschig…
  • Anonym (S)

    En plats som inte är klyschig är ju isåfall en plats som betyder något för henne och er...
    Allt annat riskerar dessvärre att hamna i nån form av föreställning från andra om vad som är en romantisk plats...och ja då blir det klyschigt...

    Har ni varit på nåt ställe eller har ni pratat om nåt ställe som ni vill åka till?
    Har hon nåt särskilt intresse, någon film/bok som kan ge inspiration?

  • EnAnonumius

    Bara Frankrike isig låter lite klyschigt..
    Med tanke på att Frankrike i sig är ett populärt land att fria i för många, med eller utan Eiffeltornet.

    Om någon ville hitta en speciell plats att fria på till mig så skulle jag uppskatta om killen hade varit uppmärksam och kanske valt min favoritplats, om det skulle vara någon "speciell plats". Det hade varit mer magiskt, än att leta upp en s.k "magisk plats" i tron på att det skulle bli en magfisk plats att fria på.

    Eller om man håller på med en aktivitet som båda tycker om och man friar mitt under den aktiviteten, det hade varit mer magiskt för mig, än att killen letar upp en "magisk plats" och ger en massa lappar med instruktioner". 

    Sedan tro mig, ett frieri är alltid minnesvärd. 
    Då man friar ju och blir friad, bar det i sig gör det hela minnesvärt.


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
Svar på tråden Fria på en vacker plats som inte är klyschig…