• Anonym (Hjälp)

Elak arbetsledare

Hej! Jag har sedan några månader tillbaka jobbat på ett nytt ställe. Det kan vara relevant att nämna att jag arbetar som yrkesförare. Till en början verkade allting bra. Jag trivdes ändå helt okej, utöver att jag inte fick något anställningsavtal de första veckorna, men sen när jag fick det benämndes jag som behovsanställd, tillsvidare. 

Efter detta har jag ?tilldelats? en arbetsledare, han är allt annat än trevlig. De gånger jag ringt honom för att saker krånglat och jag behövt hjälp har han nästan varje gång skällt ut mig eller dumförklarat mig. En gång ringde jag för att fråga var bilen jag skulle ha var, för den stod inte där den skulle. Han ringde upp efter en stund, och innan jag ens hann säga hej skrek han högt ut att jag satt och ljög för honom, för bilen skulle minsann stå där. 

Han har även gps på alla bilar, men den enda bil han kollar upp är min, en gång körde jag fel. Han ringde då direkt och skrek över hur mycket onödig tid det går åt för att jag körde fel osv. 

Häromveckan fick jag problem med en sak på bilen (som jag tidigare nämnt för honom att det krånglat och skulle behöva lagas). Han svarar då att det är väldigt konstigt för det har funkat för ALLA andra, och blir sur för att han tror jag förstört någonting. När jag sedan behövde hjälp med annat mot slutet av dagen svarade han mig inte trots att han läst upp mina sms för mina kollegor. ( så han har läst dom ). 

En gång bad han mig arbeta en sagd dag, men skulle återkomma med vilken tid jag skulle starta. Passet blev inställt men han hörde inte ens av sig. 

Han har flera gånger nämnt att han inte vill godkänna min övertid, osv.

Jag får inte ta med min hund i bilen, trots att jag sett och hört om kollegor som fått tillåtelse för att ha med deras.