• Anonym (TS)

EL priser prognos

Hur är utsikterna eg?

Jag är ensamstående fattigpensionär och har tack och lov haft fast avtal som snart löper ut. Haft 43 öre men har jättesvårt att klara ekonomin endå.

Har endast ett rum med svag värme på dagtid, stänger av elementet (köpt sådant energisnålt element) på natten, kallställt huset i övrigt förutom 10 grader i pumprum och toa för att inte frysa rören. Har inte ens använt köket. 

Priserna idag är på 180-300 öre för fast avtal och det går inte för mig.

Vad gör man? Jag får inte ta ngr lån. Är ensam.

Kommer situationen bli bättre? Bör man låsa sitt avtal eller våga ha rörligt?

• Svar på tråden EL priser prognos
  • Aniiee

Svårt att sia om framtiden. Förrförra veckan snittade mitt elpris, som är rörligt I område 3, på 93 öre. Dyrare än 50 öre kommer det förmodligen bli, I snitt. Klarar du inte ens det I dagsläget så får du nog tyvärr börja se dig om efter någon annan stans att bo, men det låter som att det inte är elprisets fel egentligen.

Har du bostadstillägg? 

Ask them for their thoughts rather than assume, and when they speak, listen.
  • Anonym (Man med klös)

Nej det tror jag inte. Sålänge vi inte får ett radikalt byte av politiker kommer elpriset nu pendla mellan 1-3 kronor kwh SE4, SE3. Dessa agenda 2030 politikers uppgift är att göra alla fattiga. Bara rövhattar som inte insett detta.

• Anonym (S)
    Anonym (TS) skrev 2023-03-02 09:26:32 följande:
    EL priser prognos

Hur är utsikterna eg?

Jag är ensamstående fattigpensionär och har tack och lov haft fast avtal som snart löper ut. Haft 43 öre men har jättesvårt att klara ekonomin endå.

Har endast ett rum med svag värme på dagtid, stänger av elementet (köpt sådant energisnålt element) på natten, kallställt huset i övrigt förutom 10 grader i pumprum och toa för att inte frysa rören. Har inte ens använt köket. 

Priserna idag är på 180-300 öre för fast avtal och det går inte för mig.

Vad gör man? Jag får inte ta ngr lån. Är ensam.

Kommer situationen bli bättre? Bör man låsa sitt avtal eller våga ha rörligt?

Sälja huset? Vad äter du om du inte använder köket? 
Svar på tråden EL priser prognos