• Shia

    Maken vägrar att säga vad han tycker

    Kvinna här, modell äldre 54, som kämpat järnet och gått ner 30 kg. Hade tidigare mindre bröst som nu endast presenterar sig som tomma små flikar. Beskrivningar som snygga, sexiga eller vackra går definitivt inte att applicera på denna kroppsdel..
    Detta har orsakat en väldig och oväntat stark sorg hos mig! En del av min kvinnlighet är helt borta! Den rynkiga magen och sagg på andra ställen bekymrar mig av någon anledning betydligt mindre mindre.

    Tanken att förstora brösten har såklart slagit mig och tog upp detta till diskussion med min man och livspartner då jag värderar och uppskattar hans åsikter, men han totalvägar att säga vad han tycker!
    Fick x höra att när jag bestämt mig, skulle han n berätta vad han tyckte!?
    Känns som en underlig inställning för mig och skulle vilja höra er andras tankar om hans svar.

  • Svar på tråden Maken vägrar att säga vad han tycker
  • Anonym (Räkan)
    Shia skrev 2023-03-04 00:14:30 följande:
    Maken vägrar att säga vad han tycker

    Kvinna här, modell äldre 54, som kämpat järnet och gått ner 30 kg. Hade tidigare mindre bröst som nu endast presenterar sig som tomma små flikar. Beskrivningar som snygga, sexiga eller vackra går definitivt inte att applicera på denna kroppsdel..
    Detta har orsakat en väldig och oväntat stark sorg hos mig! En del av min kvinnlighet är helt borta! Den rynkiga magen och sagg på andra ställen bekymrar mig av någon anledning betydligt mindre mindre.

    Tanken att förstora brösten har såklart slagit mig och tog upp detta till diskussion med min man och livspartner då jag värderar och uppskattar hans åsikter, men han totalvägar att säga vad han tycker!
    Fick x höra att när jag bestämt mig, skulle han n berätta vad han tyckte!?
    Känns som en underlig inställning för mig och skulle vilja höra er andras tankar om hans svar.


    Det blir som en fälla vad han än svarar kommer han att förlora. Rätt av honom.
    Om du bestämmer för det ena eller andra kommer han att stödja dig. Antingen vill du förstora brösten och det är ju trevligt. Eller så vill du inte och kommer han att stödja dig i det eftersom det visar på din innre styrka och självförtroende att acceptera din kropp. Du har troligen en klok man som älskar dig. Känn efter vad DU vill och gå för det. 
  • Vargaflickan

    Smart man! För vad han än hade svarat på den frågan så hade du tagit illa upp, så det är bättre att knipa käft tills du bestämt dig så kan han stödja dig utifrån det.

  • Lynx123

    Grejen är väl att han tycker beslutet är ditt - och så är det ju också. Din kropp. Tycker du är jätteduktig som gått ner så mycket i vikt. Ska jag vara ärlig så tycker jag att det är väldigt onödigt att lägga sig under kniven om man inte absolut måste. Hade en väninna som gick bort mycket ung efter just en bröstförstoring. Visst, det är ovanligt men alla operationer innebär risker.

  • Anonym (Weine)

    Män bör inte ha några åsikter alls om kvinnors kroppar. När män påstår att brösten är sexuella så vet männen inte vad dom pratar om. Ska en man bestämma hur en kvinnas bröst ska se ut? Verkligen inte!
    En man bör hålla sina åsikter för sig själv, vem bryr sig om vad han tycker? Män förstår inte hur det är att vara kvinna. En del kvinnor säger att män har svårt att öppna sig, prata om känsliga saker.
    Undrar varför? Vad brukar hända när män gör det? Hur bemöts män av kvinnor när han kan prata om känsliga saker?
    Fundera över det en stund.

  • Ccplus

    Det är en konstig fråga att ställa.. För tjejer ställer ofta den där frågan till sina pojkvänner, och varenda gång han svarar ärligt vad han tycker personligen, så är garanterat varenda gång ett fel svar... 

    Så ni kvinnor av någon anledning, ställer frågor på saker som ni egentligen inte vill skall bli besvarat.

    Så något gör han ju rätt, med tanke på att han vägrar att svara och du bara blir förundrad.. 

    Och nu till en lösning.. 
    Hade en tjej i skolan som joggade varje dag. Och hon hade inga bröst öht... Alla andra började växa buppar... Sedan gick det några år, o fick se henne gå runt med massiva buppar.. Och vad hade hon gjort för att få det då? Jo hon hade enbart slutat jogga varje dag.. 

    Och jogga gör man för att förbränna. Så med tanke på hur du tränar, så förbränner du förmodligen dina fettsäckar.. 

    Jättefint att du gått ner i vikt. Men träna för att få muskler och bygga på din kropp också. Inte bara för att förbränna. 

  • DominantPoly

    Genom det svaret så har han svarat. Självklart så vill han hellre att du har pigga bröst. Däremot så vill han inte att du ska känna dig misslyckad och ful om du inte opererar, så han säger det inte.

Svar på tråden Maken vägrar att säga vad han tycker