• JJmz

    Alkohol, p-piller, vaccin?!

    Jag vet inte vad som har hänt. Jag är 30+ Sedan kanske ett år tillbaka känner jag mig annorlunda. Det är som jag jag varit med i matrix och tagit the red pill som gör dig upplyst om hur hela världen funkar och jag gillar det inte. 
    Jag är plötsligt mycket mer medveten om alla runt mig och om allt skitsnack som pågår runt en helatiden. Tidigare har jag alltid tänkt att det är ingen som snackar skit om mig för det är ingen som bryr sig om mig. Jag har känt mig osynlig. Nu är jag mycket mer medveten om allt som sker runt mig. jag tycker det även påverkar hur jag är. Jag kan inte längre kommunicera med andra människor för jag är för medveten om allt jag säger och gör och jag känner mig bara dum och ogillad helatiden.   Det är tre saker som har hänt de senaste åren. Jag har slutat dricka alkohol eftersom jag haft problem med det. Jag har slutat med p-piller och jag har tagit covidvaccinet. mina känslor behöver ju inte ha något med de händelserna att göra men det är ändå en så tydlig förändring i hur jag upplever och känner saker. Är det någon som känner igen känslan och kanske känt det i och med att de slutat med något av de jag nämnt? 


    P
  • Svar på tråden Alkohol, p-piller, vaccin?!
  • Kodia

    Jag tror att det beror på att du tagit dig ur ditt alkoholmissbruk. Nu dövar du inte dina känslor och intryck längre. 

  • JJmz

    Jaa det är det säkert. Jag drack aldrig på vardagen. Det blev bara för mycket när jag väl drack. Var inte beredd på att det skulle vara sån skillnad när jag slutade. 

Svar på tråden Alkohol, p-piller, vaccin?!