• sofiaisabelle

    Är detta ett missfall

    För fyra dagar sedan fick jag kraftig mensvärk och började blöda. Jag blödde i 3,5 dagar, ungefär som en lättare mens, stadigt men ingen störtblödning. Har också kommit ut några klumpar.
    igår gjorde jag ett graviditetstest som visade gravid 1-2 veckor, och jag borde nu vara i vecka 8, snart 9.

    det blöder inte längre men jag har förstått att det kan komma i omgångar?

    varför jag skriver här är för att min kompis har en 30-fest jag ska gå på men vill inte riskera att dricka alkohol OM det skulle vara så att det inte är ett missfall.

    men med tanke på veckoindikator borde det vara det va? Kan det blöda i omgångar?

  • Svar på tråden Är detta ett missfall
  • svansmamman
    sofiaisabelle skrev 2023-03-04 15:06:12 följande:
    Är detta ett missfall

    För fyra dagar sedan fick jag kraftig mensvärk och började blöda. Jag blödde i 3,5 dagar, ungefär som en lättare mens, stadigt men ingen störtblödning. Har också kommit ut några klumpar.
    igår gjorde jag ett graviditetstest som visade gravid 1-2 veckor, och jag borde nu vara i vecka 8, snart 9.

    det blöder inte längre men jag har förstått att det kan komma i omgångar?

    varför jag skriver här är för att min kompis har en 30-fest jag ska gå på men vill inte riskera att dricka alkohol OM det skulle vara så att det inte är ett missfall.

    men med tanke på veckoindikator borde det vara det va? Kan det blöda i omgångar?


    Det låter misstänkt som ett missfall, om än det såklart finns de som blöder under graviditeten utan att något behöver vara fel. Jag kan väl däremot tycka att det är märkligt att ens värdesätta att dricka alkohol så högt att man inte kan avstå det i förebyggande syfte när man inte vet om det finns ett levande foster i magen eller ej. Men det är jag det, alla gör såklart som de själva vill. ☺️
Svar på tråden Är detta ett missfall