Dejta över klass/utbildningsgränserna?
Jag är en man som nog hör till arbetarklassen. Ingen hög lön men stabil inkomst. Jag bruka jobba lite extra för att dryga ut kassan lite. Jag har inga lån eller så, lever nog hyfsat minimalistiskt. Har gymnasieutbildning samt nån påbyggnadsutbildning.
Jag har börjat dejta en fantastisk kvinna från societetsklass. Höginkomsttagare, gått på högskola och satsar på karriären och umgås i lite finare kretsar. Hon är extremt begåvad. Hon slösar mycket pengar på sig själv, sitt hem och se fin ut (vilket hon gör) medan jag själv klär mig bekvämt. Har några hobbys jag lägger pengar på. Ganska spartanskt hem men fungerande.
Vi är ganska olika, hon har en stor bekantskapskrets medan min är väldigt liten. Umgås mest med familj och några kollegor. Hon har ett väldigt akademiskt språk medan jag är lite påläst om mycket men inte på den nivån.
Kan detta verkligen fungera på sikt? Har någon erfarenhet? Och vad ska en kvinna som hon egentligen med någon som mig? Bara lite kul en period eller kan detta verkligen hålla i förlängningen?