Partner vill inte flytta ihop
Hejsan!Jag och min partner har varit i ett långdistansförhållande i snart ett års tid där vi ändå har lyckats spendera stora mängder tid hos varandra. Med undantag för de senaste två månaderna har vi bott mer tillsammans än vi har varit isär. de senaste två månaderna har vi dock endast träffats några enstaka dagar, och vi har hamnat i en spiral av bråk och tjafs.
Jag har två barn sen tidigare, varav ett föddes efter det att jag träffade min nuvarande partner. Detta är givetvis en svår situation och har förståeligen skapat mycket stress hos oss båda.
Vi har dock alltid lyckats ta oss igenom allt, och vi har ett väldigt rikt, djup och kärleksfull relation. Jag har aldrig förr upplevt såna känslor för någon, och jag såg verkligen en framtid tillsammans med henne.
Flr ett tag sen föreslog jag att vi skulle flytta ihop, vilket är någonting hon uttryckt väldigt stor vilja till tidigare. Men då, för att göra en lång historia kort, berättade hon att hon kände att jag inte gav 100% i vårt förhållande och att hon möjligtvis vill att vi går skilda vägar. Jag blev helt paff då jag själv känner att jag gör mitt yttersta för att få henne att känna sig uppskattad och älskad, och har verkligen gett mitt allt för att vi ska växa och utvecklas tillsammans.
Hon sa sen att hon inte vill flytta ihop nu då det finns saker som behöver ändras först. Hon vill få en bättre relation till mina barn osv, vilket jag förstår till 100%.
Men samtidigt känner jag att den tuffa period vi haft beror på att vi inte är isär, och jag kämpar med en känsla av att bli nobbad när jag ville ta vårt förhållande till nästa steg.
Vi har nu landat i att det är oklart om vi vill fortsätta vårt förhållande, och kommunikationen har helt brutit ihop.
Jag känner mig så ledsen och förvirrad då jag endast ville ta vårt förhållande till nästa steg då jag känner att påfrestningar av att bo isär långsamt förstör vår relation, men även för att jag trodde att vi var redo för det steget. Jag trodde ju att hon skulle bli glad då hon pratat så mycket om att flytta ihop tidigare.
Jag hade aldrig kunnat tro att ett förslag att flytta ihop kunde resultera i att vi är på randen till att gå åt olika håll.
Jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till för att försöka bryta den här onda spiralen, och jag vill bara att allt ska bli som vanligt igen. Jag älskar henne, och vill bara hålla om henne just nu..