• syster yster

Värk i skulderbladet och ner i arm och lillfinger

Har värk och jag skulle vilja hitta en övning mot det. Har värk enligt rubrik å vill komma åt problemet.  Någon som vet nån övning mot det? 

• Svar på tråden Värk i skulderbladet och ner i arm och lillfinger
  • 19Richie88

Följer.. Mest bara för att jag också har denna smärtan jag med, den som du beskriver. ts.

Jag har haft det så här i flera år sedan efter en skada jag åstadkom själv med att lyfta en järnvägsbalk på plats vid en hus- renovering.. ja, fråga inte ens varför jag gav mig på det där från början!.. så jäkla dumt. aaa.

Men jag hör där och då.. hur det bara, jag känner hur det smäller till i min axel och f*ckar upp allting i kroppen på en och samma gång då' skelettmuskeln från rygg/ skuldran ut i arm och mest axeln då givetvis, sen fästen, senor och leder ..allting bara smulas sönder och går av och det här gör otroligt ont! Jag lovar.

Inte ens hundratals kurer med maxdos utav Alvedon/ paracetamol och litervis med Voltaren Gel senare som man har smörjt sig med genom åren ..kan ens lindra den smärtan jag ibland upplever vid vissa tillfällen. Omöjligt.
    Vad som är gjort.. är gjort.

Dame' ja för jag släpper inte heller balkan, inte innan och försent, innan skadan var ett faktum.
    Dumt, aaa. Mycket dumt. Men det är lätt att vara efterklok ju.

Det mesta och enklaste som fungerar för mig sen, är ingen direkt permanent lösning heller, men det lindrar i alla fall en stund.. Det är att kort o gott, ja att simpelt bara ta En Dusch (varmt, en varm dusch så är det genast mycket bättre)
    Nä, ännu bättre är ett bad, t.o.m att simma i badhus. klart veva med armen är inte nice just där och då iofs. men till saken hör den att Det är när jag INTE rör armen, fästet uppe vid axeln "den sträckning som lätt, och det som händer när man tar på sig en tröja ni vet.. och man sträcker upp händerna, armarna över huvudet.. då svimmar jag nästan vanligtvis när jag gör det. Hur som, så är det som sagt när jag inte rör mig.. det är då det gör som mest ont och jag börjar röra på armen igen, med andra ord så måste jag hålla armen i rörelse hela tiden för att inte typ "stelna till".

*Edit: Ursäktar min rant'
    "Syster", Lycka till du också sen med att försök hitta en övning som fungerar för dig. Hej.

Svar på tråden Värk i skulderbladet och ner i arm och lillfinger