Varför spolar grannen vatten i flera timmar varje kväll och natt och varför luktar det klorin ända ut i trapphuset?
Kortversionen:
Har nya grannar spolar vatten i timtal nattetid så det susar i rören med en jäkla kraft. Vad gör de med allt vatten? vem behöver spola så mycket vatten?
Långversionen:
Känner till dem sedan tidigare genom kvinnans gamla pappa. Hon bor med en snubbe som jag antar är hennes kille. Mannen är ingen jag reagerar på automatiskt när jag ser honom i trapphuset. Men kvinnan är väldigt sliten och är missbrukare. Hon har nyligen suttit av fängelsestraff för något narkotikarelaterat. hon är väldigt problematisk och pappan hat sagt att vi inte Ska involvera oss med henne för hon har psykiska problem och ljuger och ställer till med problem. Han varnade oss alltså för henne.
Sedan de flyttade in för ett par månader sen har det spolats vatten sent på nätterna varenda natt. Det slamras i badrummet och de verkar vara vakna hela nätterna och göra allt det där som vi gör dagtid mellan 23-03:30 (kanske längre än så men jag sätter i öronproppar
och somnar.) alla ljud hörs så väl nattetid så det stör verkligen mitt lugn även om det inte är överdrivet höga ljud om man tänker sig att de skulle ske dagtid
Det som är avvikande är just spolandet av enorma mängder vatten. de senaste veckorna sker detta från 18 eller 20-tiden till 01 eller 02 varje natt, somliga nätter längre. Det spolas i allt från otaliga 7sekunders etapper till 7 minuters etapper till 90 minuter.. det är som att det bor 12 pers där inne som alla ska duscha Och inte ens det hade räckt för att förklara allt vatten. Av någon anledning brusar det mycket högre i rören sen de flyttade in. Den förra grannen fick oss aldrig att tänka jaha nu duschar dom. Det känns snarare som de aldrig duschade med tanke på att jag aldrig hört det här väldigt höga susande ljudet i ledningarna förut. Det låter ut i hela stora vardagsrummet och jag hör det även när tv:n är på även om volymen på tvn inte är låg. I mitt huvud låter det som brusande maskinljud så jag kan först tro att det är vår diskmaskin som är igång tills jag inser att det är grannens jävla vatten. Ibland susar det stötvis i rören. Som två sekunder öppen kran, en halv sekund stängd, två sekunder öppen, två stängd. Osv osv tills jag blir galen. Det smäller till i rören varje gång kranen stängs också så det där stötvisa är verkligen påträngande ljud.
En natt kl 03:30 började det lukta klorin ut i vardagsrummet där jag sov på bäddsoffan. I badrummet gick det inte att vara pga lukten, som kom från dem. jag hörde att det städades, som att man svepte med en grov borste längs golv och väggar och ömsom skrubbade och ömsom råkade slå borstens trädel i kaklet. Intensivt städande över hela väggen lät det som. Och spolande av vatten. Jag gick ut i trapphuset och där luktade det ännu starkare. Bankade på deras dörr. Jag hörde i alla fall en person röra sig i lägenheten och hålla på med något som
lät som sopsäckar men ingen öppnade dörren. städar man verkligen sin lägenhet/badrum kl 3 på natten? Städar man verkligen med klorin? Så att hela trapphuset blir ett enda gasmoln av klorinlukt? Denna klorinlukt har upprepat sig ett par gånger till men då något tidigare på kvällen. Lukten stör ändå och det gör mig förvånad att man använder så mycket klorin att det luktar så starkt i vår lägenhet och trapphuset. Första gången trodde jag de städade bort ett lik.
vad kan det vara som pågår där inne som gör att de måste spola såna ofantliga mängder vatten? driver de ett labb? Ett hundspa? Har övervägt tvättmaskin men de kan inte ha såna mängder tvätt. Såvida det inte är tvätteri som bedrivs. Har kvinnan psykisk ohälsa som gör att hon måste duscha 50 minuter en gång i timmen? och tvätta händerna 8 gånger mellan duscharna? Det skulle kanske förklara förkärleken till klorin. Behöver vi stå ut med dessa ljud med tanke på att de sker nattetid eller måste det spelas rockmusik för att det ska vara en störning? Har gått över och knackat på två gånger nattetid men ingen öppnar. Men främst undrar jag vad tusan de gör därinne med allt vatten!!!